onsdag 3. oktober 2018

Boktips til høsten

Det er ikke så veldig mye som slår den kosen det er og forsvinne inn i ei god bok 👌

Uansett hvor travelt jeg har det, så prøver jeg å få snike inn litt tid til bok.
Det leses alltid på noe. Jeg har sagt opp abonnement på blader, for de rekker jeg ikke over likevel
De som kjenner meg vet jeg låner de fleste bøker på biblioteket.
Det de ikke har inne i sitt utvalg, det bestiller de kjapt inn til meg. Fantastisk god service!

Selv kjøper jeg kun bøker relatert til strikking eller fjell/friluftsliv og sunn mat (glutenfri).
Det kan jo bli litt av de også... :P

For tiden leser jeg den siste boken til Jørn Lier Horst og Thomas Enger - "Nullpunkt".
Det er favorittsjangeren min krim. Har akkurat komt i gang :)


Jeg har lest / hørt på følgende tre bøker:

Det er siste boken i trilogien - har også lest "De usynlige" og "Hvitt hav". Liker bøkene.

Liker bøkene hans. Dette er en veldig tynn bok med et sterkt innhold og veldig gripende illustrasjoner.
Jeg kopierte like så godt hele omtalen:

Hosseini har skrevet en svært gripende, liten bok inspirert av flyktningkrisen og et fotografi som berørte hele verden for tre år siden. Den 2. september 2015 druknet den tre år gamle båtflyktningen Alan Kurdi, og det hjerteskjærende bildet av den lille syriske gutten som var skylt opp på en strand i Tyrkia, gikk verden rundt. 

Med En bønn fra havet ønsker Khaled Hosseini å hedre Kurdi, de mange omkomne og millioner av familier som er blitt hjemløse og splittet som følge av krig og forfølgelse, og han gir alle sine inntekter fra boken til FNs høykommissær for flyktninger (UNHCR). 

En bønn fra havet skildrer en syrisk fars refleksjoner mens han betrakter sin sovende sønn kvelden før de skal legge ut på den farlige ferden over Middelhavet. Boken er vakkert illustrert av den britiske kunstneren Dan Williams.

En god og fengende krim som jeg hadde på øret i sommer.
Grei måte å koble ut på. kanskje multitaske med strikk... Alltid kjekt å bli lest til :)


Følgende to bøker ligger allerede på vent, så jeg skal ikke kjede meg.

Jeg leste om hunden "Whisky" på nettet og ble helt betatt. Vi planlegger å få oss en border collie på sikt, 
så denne boken om hund og spesifikt om Whisky måtte jeg bare lese :)

Jojo Moyes sine bøker er veldig populære og jeg gleder meg til tredje og siste i serien.
Fra før har jeg leste "Et helt halvt år" og "Etter deg".


Det strikkes ellers plagg til høsten. September regnet bort, så det ble lite turer i fjellet.
Grubler fortsatt over bloggen og dens fremtid...

Har aktivert varsler om kommentarer igjen og skal prøve å sette av tid fremover.
Så får jeg se hvordan det går. 

Nyt uken videre. Her er det sol i dag :)


2 kommentarer:

Bundingen sa...

Jeg beundrer deg som får tid til bok i en travel hverdag. Jeg leser svært lite nå om dagen, dessverre, men har planer om å få lest Fremdeles meg. Lurer av og til på hvor tida blir av, for dagene går utrolig fort for meg.
I går snødde det ganske tett, men snøen tina i løpet av dagen, og i dag har vi hatt sol og vind. Går omtrent samme turen hver dag, og naturen er i endring hele tida.

Vi drar nordover til Nordmøre neste uke. Alltid spennende hvordan kjøreforholdene er over Valdresflya.

Ønsker deg og dine en fortsatt god høst!

Klem

Liv Janne sa...

Åhhh, her kjente eg meg igjen..... eg også låner masse bøker på biblioteket og det dei ikkje har, det blir bestilt inn :). Her er det også berre bøker om fjell, friluftsliv og glutenfri mat som blir kjøpt. Har alltid vore glad i å lese, men det blir for lite tid til det dessverre. Bunken med bøker er alltid større enn det eg rekk å få lest. Ha ei fin helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...