tirsdag 8. juni 2010

Hovdendagen søndag 6. juni

Kvanhovden Fyr skimtes såvidt midt i bildet


På søndag tok jeg med meg mine to yngste barn samt min niese på tur i regi av Flora Turlag.

Vi dro til øya Hovden i Flora KommuneGrendalaget i Barekstad og Hovden arrangerte Hovdendag.
Det var et fantastisk opplegg for store og små.
Det var full service og gjestfrihet fra ankomst til avgang, kjempekoselig!
Været var flott også, så vi fikk en super turopplevelse! ;)

Siden jeg hadde med meg den minste turgåer'n på 3 år valgte vi buss til Hovdevåg og vandring derifra til Kvanhovden Fyr.
Det gikk over all forventning, ungene labbet i veg og var i kjempehumør.
Stor stas var det å besøke fyret som holdt åpent med servering av kaffe og nystekte vaffler også. Snadder! :P


Vi gikk Nordsjøløypa fra Hovdevåg til fyret


...ca 5 mnd på veg med nummer fire, ut på tur! ;)

Happy ending! :D

Det var kafè med stort utvalg i kaker, kaffe og ikke minst herlig betasuppe ved ankomst Barekstad kai etter vandringen. 
Det smakte skikkelig godt. 
Ellers koste vi oss i fjæra med krabber og flotte steiner og skjell til båten hentet oss hjem igjen. 

Se flere bilder som jeg har lagt ut i album på Facebook! :D

2 kommentarer:

❤ Kaia sa...

Så koselig dette så ut da.
Nydelig vær hadde dere også....
Klem fra Kaia

❤ Kaia sa...

Hei igjen.
Nå har jeg vært inne å sett på invitasjonene dine, og lagt igjen en bitteliten kommentar.
Kjempegøy å se, tusen takk for at du tok utfordringen..
Klem fra Kaia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...