lørdag 24. september 2011

Monsterbukse til vesla

Vesla i monsterbuksa si! ;)


Da er jeg omsider ferdig med første monsterbuksa og den er laget til minstejenta mi. 
Mønsteret på norsk fant jeg i bloggen til Smoochie og den var veldig enkel og detaljert laget. 
Anbefales! Tusen takk for at du deler oppskriften, Kristine!! :)


Jeg strikket buksen i Drops sitt "Merino Extra fine", hva ellers, he-he! 
Har virkelig lagt min elsk på det garnet. 
Det er brukt pinner nr 4 mm. 

Som du ser i bildet, så er det skikkelige freshe jentefarger - sterk rosa, lilla og lys rosa. 
Buksen var veldig rask og enkel å strikke, men jeg slet med å sy maskestingene på rumpa. 
Det er en første gang for alt... 

Det hvite ble sydd på for andre gang siden jeg var veldig misfornøyd med første forsøk. 
Første gang brukte jeg "Freestyle" fra DaleGarn og siste gang et tykkere garn "Alfa" fra SandnesGarn. 

Lengden på buksen kunne nok vært litt kortere ser jeg også nå i ettertid, 
men nå har hun nå iallfall å vokse i! :P


Litt nærbilder av monsterbuksa over her...
... og monsterbuksa i sin helhet i bildene under..


Testet ullbuksa på snuppa i går og den var både varm og god,
passer supert på en aktiv liten krabat! :D


Monsterbukse til et lite trollemonster
som er høyt og lavt i jevnt bra tempo, puh! :P


Vesla tar et par steg, men går ikke selv ennå..
..hun kommer seg raskt rundt likevel ved å holde seg langs kantene
eller kryping... eller enda raskere - på alle 4 som en apekatt, thi-hi!! :)

Nå strikker jeg ei "baggy" lue til henne i sammer farger slik at den matcher monsterbuksa.
Har litt garn til overs, så da får jeg brukt det også :D

Ha en herlig lørdag!

10 kommentarer:

Siri sa...

Flink du e, å så STOR ho har blitt :) Monster buksene er døds kule :)Alt bra?:)

Unknown sa...

Trur neppe eg har nokon ekspertkommentar her...;-) Men likar merino og mjuke monster...;-))

Stinemorღ sa...

Skikkelig tøff bukse til et herlig lite monster :)
Friske og flotte farger - denne var kul!
Jeg digger det garnet selv - bruker det MASSE, hahaha :)

klem

Anita sa...

Den ble kjempestilig!! Herlige farger :) Så utrolig fort tiden går...Er jo blitt så stor snuppa di! Og ingenting passer vel bedre enn en monsterbukse på ei som bruker det "ganglaget" der!! Hi-hi....
Har akkurat samme garnet jeg også på pinnene for tiden! Men det skal bli knesokker i voksenstørrelse....Et utrolig deilig garn å strikke i!!!
Ha en fortsatt herlig helg!
Klem, Anita ;)

Høstmamma sa...

Hei og takk for at du blir med på trekninga mi:-)) Gleder meg til å følge deg videre også, koselig blogg har du!

Kjempesøt bukse, likte godt fargene på den:-)

Torunn sa...

Denne var jo såå søt da :o) Flink du er til å strikke!!
Hilsen en annen Skorpion....

Liv Janne sa...

Superflott bukse! Alt du får tid til i ein travel kvardag! Takk for hyggjeleg kommentar på bloggen min:) Her pøser regnet ned, så i dag blir det definitivt innedag! Ha ei fin, fin veke!

elisabeth sa...

Hei og takk for kommentar hos meg :) Så utrolig kul monsterbukse!! Kjempe fine farger. Mye fint her på din blogg også :) Ha en fin dag!

Katrine sa...

Flott bukse! Har planlagt å strikke denne buksa i samme garn som deg, derfor lurer jeg på hvordan du gjorde det med maskeantall? Er Extra Merino Fine likt dobbel tråd babyull? :)

Katrine sa...

Flott bukse! Har planlagt å strikke denne buksa i samme garn som deg, derfor lurer jeg på hvordan du gjorde det med maskeantall? Er Extra Merino Fine likt dobbel tråd babyull? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...