søndag 20. januar 2008

Så var den helgen over..

Det har vært lite aktivitet for min del denne helgen. Jeg lå syk på fredag og startet med Cosylan for å dempe hosten, men det virker ikke bare inn på den.. det er jo rene knock-out hostesaften, man blir så trøtt atte... ZZzzzzz.... men jeg bakte mange skillingsboller som jenta mi ønsket, for de skulle vi ha med oss neste dag... >>>>>V
Kalyani og Iselin på veg til båten etter dagens handballturnering!På lørdag var det nemlig håndballturnerning for jenta mi og det var bare to alternativer til å komme seg dit - enten en 2-timers bilkjøring over dårlige glatte veger i sludd og regn eller en 40 minutters tur med ekspressbåt i storm... Jeg var ikke i form til å kjøre, så det ble sjøvegen selv om jeg er skikkelig pinglete på sjøen. Jeg krøp sammen og kastet opp både tur / retur... Og jeg var ikke alene for å si det slik, puh.. De delte ut spyposer, ba folk sette fast beltet og stengte kiosken under overfarten på den verste strekka på sjøen som sier litt om ståa. Tror det er det verste været jeg har reist med ekspressbåten i, huff..

Det var ca 1,5 km å gå fra kai til hallen, så selv om det blåste sidelengs var det en herlig forfriskende spasertur for å komme litt til hektene igjen, hi-hi.. Selve turningen gikk bra for seg og spillerne var kjempeflinke. De hadde tre kamper i løpet av dagen. Jeg hadde med minsten også siden sambo var på jobb. Han storkoste seg med mye folk og gikk fra hand til hand eller krøp rundt og hilste på de fleste innen rekkevidde :) Det er jo ganske sosialt på slike turer og praten gikk i ett hele dagen. Utrolig nok traff jeg på ei gammel venninne Vigdis som jeg gikk 2. året på handelsskolen sammen med. Det må være minst 13-14 år siden jeg så henne sist, så vi fikk pratet litt og skal holde kontakten videre. Kjempekoselig! ;)

Det er vel unødvendig å si at jeg var et "sofa-slakt" resten av lørdagskvelden og utrolig glad for å være hjemme igjen. Vi hadde to barn på overnatting, nemlig min nevø Mathias og niese Mathilde, og det gikk veldig greitt. Barna ble hentet i 17-tiden idag. Jeg må si at tanten var skikkelig slakk og stort sett har ligget i godstolen eller i senga og halvsovet dagen lang.. Trodde jeg hadde fått oppkastsyken før i dag, men det roet seg etter litt forsiktig frokost. Minsten er fortsatt ikke helt frisk og hoster fælt han også. Heldigvis var min kjære hjemme og tok seg av gjengen ♥♥♥ Nå er det snart ny uke og forhåpentligvis blir vi alle friske etter alle "virusene" og omgangssyken som vi har slitt med!

3 kommentarer:

Sonja sa...

Fy vilken båttur! Det får mig att minnas för många många år sen då jag åkte med över Gedzer-Travemunde i full storm, 4 timmar! Ja det var inte klokt så dåliga folk var, ja även jag!
Det e hemskt o bli så illamående!

Krya på dig Eli!
Sonja

Sonja sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Inger Marie sa...

Den båtturen hørtes ikke noe gøy ut. jeg blir også alltid så båtsjuk
Så masse herlig stæsj du har fått i hus da.
Gleder meg til å se hva du får laget av det.

Ha en fin onsdags kveld

Klem fra Inger Marie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...