lørdag 31. januar 2009

Med ønsker om ei riktig god helg! ;)

Utsikt fra Linken i Storåsen - bildet tatt 30.01.09!


Det har vært ei laang uke.
Jeg fikk meg en smell i ryggen søndag for en uke siden og har knasket smertestillende og prøvd å ta det rolig siden. Legen sa det var lumbago og anbefalte ibux som beste medisin...
Jeg ble ikke sykmeldt, så på jobben har jeg underholdt kollegaer med allsidige sitte-, stå- og gåstillinger, hi-hi..

Det er vondt men samtidig bare tragi-komisk hele greiene, så hva annet kan man gjøre enn å le av det.. Det er ikke godt å hverken stå eller sitte og kontorrotte som jeg er består dagen min mest av alt av det... Skulle egentlig til Bergen i tre dager, men det turde jeg ikke ta sjansen på. Skulle jo hjem igjen også, hi-hi!

Min kjære søster tok seg av mine to yngste barn etter jobb i går siden jeg ble fotballenke for helgen.
Da tok jeg sjansen på en tur i skauen alene med kameraet på slep for å prøve å gå litt i ulendt terreng.
Herlig tur men gjett om jeg var kaputt etter at "skroget" stivnet til igjen etter turen, sukk..
Du kan se her for flere bilder fra turen min iallfall. Herlig vær!

PS - var innom Lommelegen nettopp for å sjekke hva lumbago egentlig er..

Ble ikke akkurat beroliget..

"Lumbago er ryggsmerter med usikker organisk forklaring lokalisert i nedre del av ryggen. Det arter seg som smerter, muskelspenning og stivhet nedenfor ribbensbuen og ovenfor nedre baken, som oftest uten utstråling til bena, da vi da ofte snakker om ischias og skiveskader. Dessverre kan det bare hos 15 %; av pasientene påvises en spesifikk årsak til smertene. Det er liten vits i røntgenundersøkelse fordi det sjelden gir noe svar. Jeg kan trøste deg med at 90 %; av pasientene blir bra innen 6 uker og 95 %; er friske etter 12 uker. "

.... Angst!!! Det har jeg hverken tid eller ork til å holde ut så lenge!
Hva var nummeret til den nye naprapatklinikken i by'n!!!! :o

5 kommentarer:

Rita sa...

Det har ikke vært mye morsomt å se på deg denne uken, det ser fryktelig vondt ut... Du er jammen tøff som tør å gå alene i skogen... Du hadde vel mobilen med, i tilfelle luftambulansen måtte tilkalles ;o)
Jeg tar gjerne imot Jenta di på besøk, om hun tør... Hun hadde visst sagt til Synne at hun hadde spist noe her sist som hun ikke tålte. Hihi. Da lo jeg litt for meg selv.
Magnus er på båttur med en Gro og familien, så Synne hadde blitt veldig glad for besøk (jeg også!)
CU

Anita sa...

Takk for koselig hilsen i bloggen min! Kjekt å oppdage fler som ikke er så langt unna, vi er nok fler enn vi tror av "samme ulla" =)
Ble så utrolig imponert over de fine bildene dine! De var flotte!!!
(er selv av typen som ikke kan forlate huset uten å ha med camera...)
Ha en fortsatt god helg, og god bedring med ryggen!
Anita =)

Maya sa...

Aiaiaia,vondt i ryggen er ikke mye gøy!!
Og den prognosen til lommelegen var da heller dårlig lesning!
Ønsker deg snarlig bedring :)
Og neida ingen billetter til Bruce`rn,så hører du om noen som skal selge til normal pris,så skrik ut,jeg trenger 2 ;)
Klemmiser fra Maya :)

Unknown sa...

ÅÅÅ dette hørtes berre forferdlig vondt ut!!!! =O =O
Håper det går fort over!!!

Masse god bedringsklemmer frå meg!!!

Torill sa...

God bedring!!!
Og tusen takk for koselig kommentar på bloggen min!!! Setter jeg virkelig pris på!
håper det rett seg igjen!!!
heihopp

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...