fredag 16. august 2013

Blå hals

Egostrikk - blå hals til meg selv ;)

Det har blitt mange småplagg de siste årene, men fint lite til meg selv.
På tide å forberede litt til kjøligere kvelder :)
Enkel hals med 2 rette, 2 vrange på store pinner.
 
Oppskrift: Marias krok - hals
Garn: 1 nøste Viking Eco-alpaca #426
Pinner: 9mm
 
Jeg gikk forbi en garnbutikk i nabobyen for et par dager siden. Måtte jo innom bare for å se etter ullgarn.. Oppdaget i stedet at de hadde Viking sitt eco-alpaca. Det har jeg bare hørt mange go'ord om, men ikke funnet i noen garnbutikk... Krible... :D
 
Kjøpte 2 nøster i denne nydelige blåfargen med plan om en lang hals til meg selv.
Ved nærmere ettertanke fryktet jeg at det ikke var nok garn og googlet
oppskrifter på nett. Kom over Maria's krok sin enkle oppskrift.
 
Svusj - en kjapp hals ble til på pinnene den kvelden.
 
Du gjør som følger:
Legg opp 84 masker på pinner 9mm,
strikk 2 rette og 2 vrange til det er tomt for garn.
 
Herlig garn å strikke med, varmt og lunt.
Det blir mer strikk i dette garnet.
 
 
 Blåfargen vises mest korrekt i det bildet med meg :)
 
Nyter siste stunden av ferien.
Ute pissregner det, så egne barn + ekstra har vært innomhus her...
Greit å holde roen i go'stolen med nytt spøt og en kaffiskvett, thihi!
 
 God helg! :)

7 kommentarer:

Anita sa...

Heey!
Du er visst bare et råskinn!!! Lurer litt på hva du går på!? ;) hi-hi....
Er så utrolig hva du får gjort dame! Blir helt målløs av deg :)
Halsen såg kjempegod ut, det garnet er bare så herlig mykt!!!
Var så kul kjolen til Carmen! Til ei kuuul jente, fikk litt "Pippi følelse" der! :)Herlig!
Ha en super-duper helg!
Anitaklem ;)

Evelyn sa...

Hei.. har vært innom bloggen din titt og ofte men har vært dårlig med kommentarer fra min sin side fortiden.

Fore en flott kjole til Carmen i forrige innlegg. Kjempe fin var den å ei tøff lita frøken :)

Du er jammen med det flink å strikke. En nyttig ting å kunne det.

Fin blåfarge på halsen, den blir god og ha på kalde dager.

Ha ei fin helg :) :)

Klem

Made by KKann sa...

Hei hei!!

Flott hals!
Flott farge!
Og sist men ikke minst - knall flott dame!!

Sånn hals vil jeg også ha - hmmm kanskje jeg skal driste meg til å finne fram strikkepinner og prøve meg - kan ikke strikke da skjønner du - bare tøfler og raggsokker!!

KlemAK

Made by KKann sa...

..forresten - lekkert bilde av deg - herlig sveis, herlig smil og herlig glimt i øye!! Flotte dama!!

Klem igjen AK

Martlie sa...

Hei! Veldig fin hals!! Tror den skal strikke i julegave i år :) Men lurer på hvor lang rundpinne du bruker?

Martlie sa...

Hei! Veldig fin hals!! Hvor lang rundpinne bruker du på denne?

Eli Kristin Magnussen sa...

Hei Martlie! Beklager at du ikke har fått svar før nå, men kommentarene dine hadde lagt seg til godkjenning.

Jeg mener å huske at jeg brukte rundpinner 40cm på disse halsene, tykkelse 9mm.

Lykke til med prosjektet! :)
Eli Kristin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...