fredag 2. august 2013

Nok en milepæl - siste dag i barnehagen... ♡

♡ Kevin - med kloke ord til barnehagen sin

Så var dagen omsider her... Vel har jeg 4 barn og går gjennom stadig nye milepæler i livet. Det gjør dermed ikke til at jeg blir "herdet" på noe vis, tvert imot. Det viser heller at barna vokser til og jeg blir nesten verre med årene. Jeg er så lettrørt at det begynner å bli passe pinlig til tider. Jeg klarte å holde meg i dag tidlig når Kevin stolt leverte en liten takk til personalet samtidig som han erklærte høyt og tydelig at i dag er det siste dagen hans der. Nå skal han begynne på skolen...  Tenk, yngste gutt blir skolegutt om noen uker.. ♡

Jeg vet ikke helt hvor vanlig det er med avskjedsgave til personalet når de slutter i barnehagen. Jeg har ikke gitt det før,  men det er lenge siden de to eldste gikk i barnehage for å si det slik. Kevin har hatt det fantastisk i barnehagen sin. Trygt og godt, læring & lek, gode venner og en masse herlige minner derifra. Han har gått i en maritim barnehage, så de har vært på sjøen og fått deltatt på mye praktisk. 

Det er så lett å fokusere på negative ting i en barnehage, men det må sies - det har vi ikke hatt noe på. Syns det flinke og engasjerte personalet fortjener en liten oppmerksomhet for det de står for og den tryggheten og ballasten de har gitt min sønn videre i livet. De gjør en utrolig viktig og god jobb. 

Kevin har hatt det gøy og syns det var stas å kunne gi noe til de voksne i dag. 
Ramme med dikt, kaffi, Balholm juice og after eight sjokolade til en liten pause for personalet ;)


Printet med diktet "all i really need to know i learned in kindergarten" eller som her
på norsk - "Alt jeg egentlig trenger å vite lærte jeg i barnehagen" av Robert Fuglhum 
fant jeg hos GodTid som gir det gratis som en pdf-fil klar til utskrift.
Tusen takk Tone - en super tanke og flott print ♡

En stolt og spent Kevin,
ei rørt mamma med klump i halsen,
ei smilende og forventningsfull lillesøster... 

Rar og spesiell start på dagen... ♡

God fredag til deg! :))

6 kommentarer:

Karen sa...

Så fint det var det diktet!
Gratulerer med skolegutten :) Det blir nok en spennende tid for han tenker jeg!

Ha en finfin helg!
*klemmer*

Made by KKann sa...

Hei hei kjære EK- så flott innlegg - det er alltid rart, rørende, trist, godt og litt sånn spesielt når ungene slutter i barnehagen - alle mine 4 har for lengst sluttet i barnehagen - men jeg husker når vi hentet minstemann siste gang, da hadde vi hentet unger i barnehagen i 11 år!!eller var det 13?!! Uansett det er rart og rørende. Flott dikt / plakat - jeg har selv hatt det / den på veggen i mange år! Kevin er en så flott gutt - lykke til på skolen.
KlemAK

Made by KKann sa...

Hei hei kjære EK- så flott innlegg - det er alltid rart, rørende, trist, godt og litt sånn spesielt når ungene slutter i barnehagen - alle mine 4 har for lengst sluttet i barnehagen - men jeg husker når vi hentet minstemann siste gang, da hadde vi hentet unger i barnehagen i 11 år!!eller var det 13?!! Uansett det er rart og rørende. Flott dikt / plakat - jeg har selv hatt det / den på veggen i mange år! Kevin er en så flott gutt - lykke til på skolen.
KlemAK

Anita sa...

Så flott! Det diktet var jo bare såå herlig! ;)
Når våre unger sluttet i barnehagen hadde vi også med en liten gave, vet ikke hvor vanlig det er, men det var såå naturlig for oss! De har jo tatt godt vare på barna våre i lange tider og sørget for både oppdragelse, læring og fått mye positivitet og omtanke med seg på veien! Og jeg kjenner meg så igjen, som den OVER lettrørte mammaen jeg er ;)
Men pytt! Jeg tenker at det er ikke den verste lyten en kan ha å bli rørt! Alternativet er verre! ;)
Tipper de i barnehagen satt veldig pris på en liten oppmerksomhet :)
Lykke til med skolestart!
Anitaklem ;)

Markablogg sa...

Skjønn gutt, håper han vil trives like godt på skolen som i barnehagen :-) Jeg er også av den lettrørte typen og kjenner meg igjen i det du skriver. Kjempe fin gave de fikk som helt sikkert ble godt mottatt tenker jeg :-))

Toi9 sa...

Utrolig fint dikt :-)) Er noe spesielt når barna går fra barnehage til skole.....plutselig så mye større...
Tusen takk for kommentaren jeg har fått fra deg. Tavlepapiret kjøpte jeg i Sverige for noen år siden. Det var en rull. Mener jeg har sett noe slikt her i norge også, men kommer ikke på hvor i farta....
Lykke til med skolegutten :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...