søndag 8. desember 2013

2. søndag i advent ❄


Så tenner vi to lys i kveld,  to lys for håp og glede.
De står og skinner for seg selv  og oss som er tilstede.
Så tenner vi to lys i kveld,  to lys for håp og glede.

En lang, lat søndag uten avtaler eller bestemte gjøremål. Deilig! :)
Vi hadde en sen og god frokost og har gjort på alt og ingenting hele dagen.
Det er mye snø ute, så noen har vært ute og lekt og stått på ski..
.. Jeg har rett og slett bare vært inne i dag.
Vel, hadde bare en liten luftings på ettermiddagen for å supplere bakevarer ^_^
 
2. søndag i advent betyr adventsgaver til barna i huset ;)
 
Her i huset får barna kun en enkel sjokoladekalender hver dag
+ en gave hver adventssøndag. Stas det ^_^
 

Dagens julebakst ble hvite kakemenn, eller julemanna som vi kaller det.
Oppskrift finner du i tidligere blogginnlegg her , evt se under:
 


Jeg og de tre yngste skulle bake julemanna i dag,
men det var jeg og vesla som stod igjen med restene...
Eldste datter tok sin del og stakk på rommet for å gjøre lekser (!),
yngste sønn gikk lei av kjevlingen i dag...
 
Vesla og jeg tok oss av størstedelen av baksten og var vel fornøyde med innsatsen og figurene vi fikk laget :)
 
 
Selve oppryddingen fikk jeg æren av å ta... ^_^
 

 
Godt med alt som er gjort.
Blir vel bare baking av Sara Bernard + lage pepperkakehus som gjenstår nå.
Vi er så heldige at vi får krumkaker, smultringer og sandnøtter av min mor.
Lurte litt på brune pinner også, men vi får se.
Det blir iallfall lussekatter til Luciadagen den 13. desember.
 
Vi er i grunnen ikke så veldig glad i masse julekaker
og erfaringen tilsier at det ofte blir mer enn nok.
 
 
I morgen reiser samboeren til Vestby igjen. Det er urnenedsettelse i morgen etter begravelsen til hans mor. På tirsdag er det begravelse av hans bestemor. Tøffe tider. Denne gang er det ikke mulig at vi alle reiser ned, men vi skulle vært der alle sammen. Senere i uken kommer samboeren hjem igjen og da blir svigerfar med for å bli her iallfall til over julen. Godt å få litt liv og røre rundt seg og det er mange kjente her i by'n.
 
 
Tusen takk for alle varme og koselige hilsener og kommentarer fra kjente og ukjente i bloggen den senere tiden. Det varmer og gjør godt å se at andre tar seg tid til å legge igjen noen gode ord eller tanker. Takk for at dere bryr dere.
 
Jeg har blogget så vidt i det siste og har en mange fine blogger jeg skal starte å besøke igjen. Det er ikke blitt så mye tid og tankene er alle andre plasser enn der de bør være for tiden. Gjør liksom det jeg skal og som er forventet, men er likevel ikke helt tilstede. Følelsene ligger utenpå og jeg er sliten når arbeidsdagen er omme.
 
Nyt restene av søndagskvelden og ha ei fin ny uke! :)

2 kommentarer:

Fjällripan sa...

Härliga adventsbilder!!

jeamomentsinlife sa...

Kjære du!Har lest og skjønner du og dine går igjennom en enorm vanskelig tid.. Ord blir fattig.. Det er så utrolig vondt å miste noen som man har så kjær.. <3 Ta vare på hverandre <3 Sender en stor styrkeklem <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...