søndag 29. desember 2013

Nålefiltede sitteunderlag

Det ferdige settet

Dette settet med kopi av FWSS-lue og sitteunderlag fikk min niese Mathilde.
Jeg hadde tenkt å filte navnet hennes, men endret plan like før jeg startet.
Det ble i stedet en hjertebord :)
Det originale innlegget med info, oppskrift og bilder ser du her.
Jeg hadde dessuten 4 sitteunderlag som ble tovet til miniversjoner.
Det ene ble gitt bort til Sabin, ei herlig snuppe på 3 år.
Bestisen til min yngste datter.
Sitteunderlaget passer utmerket til en liten barnerumpe.
Varianten i sterk rååååsa fikk nålefiltet en bord med hjerte og bokstaven S.

Det viser feil fargenyanse i bildet her, men slik ble pynten på hennes sitteunderlag

Her er innlegget om "mini-sitteunderlagene"....
Aldri så gale at det ikke er godt for noe :)
Denne gangen kjøpte jeg meg ei pute til bruk for nålefilting.
Den koster bare 39,- og var ei super investering.
Man kan sitte normalt, ingen knekte nåler og det er lett å filte.
Før har jeg ligget nesten på alle 4 på gulv med fliser og filtet..
Til tross for god teknikk, så har jeg knekt noen nåler.
Jeg har brukt isopor og andre ting under også, men denne puta er toppers.
Nå er alle like intakt, hihi :)
Nå skal vi på julegrøt hos min søster.
Nyt dagen - vi ser faktisk sola her i dag ^_^

3 kommentarer:

Lisbet sa...

Deilige sitteunderlag og flott med hjerteborden og S. Nydelig farge på lua.
Så flott du fikk brukt de som le feiltovede :-)
Ha en fortsatt fin jul.

Strikkelene sa...

Så herlige sitteunderlag og lue :) :)

Godt nyttår til deg og dine :)

Klem. Lene Sofie

Stine sa...

Det finnes ikke problemer, bare utfordringer, vel gjennomført :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...