mandag 10. mars 2014

Denver sokker med rysjekant ♡

Rosa sokker til ei tøff dame!

 Så ble det nok et par med sokker. Kan aldri få nok, hihi.
 Disse sokkene er herlige og gode i fasongen samt artige å strikke.
Det er nok mine favorittsokker... Eller tjukkelabba som vi sier her :)



 
Oppskrift: Drops oppskrift "Denver sokker"
Garn: Du store Alpakka sitt Sterk i hvitt og rosa,
rester av grå Drops Karisma
Pinner: 2,5 og 3,5 mm
Ca str 38/39
 
Tåfellingen er min egen.
Det skal sikkert være en litt annen variant etter mønsteret :)
 
 
 
 
Disse sokkene skal gis bort til ei flott, ung dame som kjemper sin livs kamp.
En person som trenger litt omsorg og varme.. en liten jeg ser deg-hilsen..
Ja, det er kreft nok en gang. Denne gang er det brystkreft...
 
 
Vi hadde et tøft år i fjor og jeg syns ordet kreft og ulike krefttyper dukker stadig mer opp i samtaler med folk.
Eller er det bare jeg som er mer bevisst ordet.. Jeg vet ikke...
Hva skal man si, hva skal man gjøre når noen man kjenner blir rammet?
Folk er forskjellige og man har gjerne ulike bånd og omgangsformer.
 
Jeg kjente at jeg måtte lage noe til denne personen.
Livet er snudd på hodet så til de grader. En familie får alt på vent.
Det slo meg at det blir en del opphold på sykehus. Jeg kan strikke sokker.
Rosa sokker - fargen sier seg selv. Rosa sløyfe ~ rosa sokker...
Garnet er "Sterk".. her får det en dobbel betydning.
 
Sokkene skal hun få sammen med litt småplukk som en rosa EOS lypsyl og håndkrem,
små ting til egenpleie på kjedelige og tunge dager.
Kreftceller liker sukker har jeg lest, så det er best å ikke legge ved sjokolade og sånt.
 
Jeg blir helt uvel av ordet kreft nå.
Den som kunne funnet en kur mot slikt faenskap...
 
 
♡ Ta vare på øyeblikkene ♡


5 kommentarer:

❤ Kaia sa...

Ååå for en flott tanke, og de symbolske meningene, Sterk garn osv...
Ho blir nok kjempeglad for disse.
De var helt nydelige....

Krysser fingrene for dere alle. Det er fælt når "sånne ting" rammer familier.....

God klem fra Kaia

Line Kristine sa...

Det var en hjertevarm gave! Håper og krysser fingrene for at alt går bra med mottakeren!

Kirsti sa...

Så snill du er som viser omsorg på denne måten! Dette var en utrolig flott gave!

Made by KKann sa...

Så flott Eli Kristin - du har et stort hjerte! Du er enestående!

Nydelige skokker du har stikket - flott garn - flott farge - flott betydning - flott gave!

Og du, tusen takk for herlig kommentar hos meg - det er så herlig å kjenne deg - min kjære bloggvenn!

Joda - vi er stadig ute på tur - godt å være ute - uansett vær syns jeg!
Må innrømme at det var litt skummelt der i tåkehavet alene - men jeg visste jo hvor jeg var - og var aldri redd!

Ja bøker ja - jeg holder også på med han Mr. Grey - men vettu jeg kommer ikke lenger enn under halvveis i ener`n.. fenger ikke helt - men jeg skal lese de!

Ønsker deg en finfin tirsdag!
KlemAK

Lisbeth sa...

Så god og snill du er Eli Kristin <3 Så mange flotte symbolikker du har med i sokkene, tenker mottakeren setter stor pris på både sokker og symbolikk :)
God og varm klem til deg som er så flink til å tenke på andre <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...