mandag 17. mars 2014

Marius-saggelue! ★

Saggelue i Marius-mønster til datteren!

Jeg tror jeg har fått helt dilla på Marius-mønsteret.
Det ser iallfall slik ut etter den siste tidens prosjekter.

Lua var helgens prosjekt.
Eldste jenta mi er fornøyd med supplement av Marius-stæsj for nå tror jeg:
genser, sokker, pannebånd - og nå til slutt ei saggelue ★


Oppskrift: Marius Strikkebok, Marius-saggelue (one size, voksen)
Garn: Sandnesgarn sitt "Alfa" i rødt, hvitt og blått
Pinner: 6 og 7mm

Garnet er kjøpt på lokale garnbutikken i by'n ;)
Det går fort unna på så store pinner.
Varm og god lue med baggy form.


Snuppa er syk, så det blir ingen foto med lua på mottakeren denne gang :)



4 kommentarer:

Anita sa...

Så fiiin!
Ser ut for at det kan trenges med vinterlue en stund til! :P
(I skrivendes stund laver det ned her hos meg,hele våren er nå dekket under 10-15 cm snø....)
Ha en fin uke og god bedring videre!
Anitaklem ;)

Finnskoghuldra sa...

Så fin den var :)
Marius mønsteret er veeeldig avhengighetsdannende!! Skulle nesten stått utenpå boka ;)
Har tatt en tvungen pause jeg ;) Hehehe ;)
Håper du får en herlig uke :)

Kirsti sa...

Så fin! Denne har jeg også strikket, men sjekket ikke strikkefastheten så den ble ikke så veldig saggy:)

Markablogg sa...

Såååå fin :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...