lørdag 8. november 2014

Storesøsterkjole ❤

Vesla sin supervarme og gode #storesøsterkjole! ❤

Endelig ble storesøsterkjolen til yngste snuppa mi strikket.
Den har vært på planen siden jeg fikk tak i strikkeboka med oppskriften i.
Den ble like varm og flott som ønsket. Jeg er faktisk veldig fornøyd med denne :)
Dessverre er det både regn og grått ute, så ikke noe bra lys for knipsing.
Bildene ble likevel tatt i dag, utålmodig som jeg er :)

Oppskrift: Fra boka "Strikk til barn" av Marte Helgetun, Storesøsterkjole
Garn: Drops alpaca, dobbel tråd - fargene naturhvit #0100 og sand #2020
Det går med ca 3-4 nøster av hver farge.
Pinner: 4mm og 4 1/2mm

Str: 6 år til vesla mi på 4 år (strikket kun kortere i lengden)

Boka har jeg i bokhylla mi (et must) og garnet ble kjøpt inn på den lokale garnsjappa,
Garn- og brukskunst i Florø :)

Dette er første gang jeg har strikket et plagg ovenfra og ned.
Det var en veldig kjekk måte å strikke plagg på - blir mer av det heretter ;)
Det gjorde det lett å strikke og se an lengden etter hvert ^_^
#instagrambilde @elishideout
Ikke bare er det litt grått og regnfullt i dag. Det blåser bra også.
Bildene ble tatt ute på trappa - der er alt plassert inn som ikke bør blåse bort i vinden :)


God helg! ^_^

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...