fredag 31. juli 2015

Sommergenser til Jr

Sommergenser til Jr strikket i Drops Paris (bomull)



Rykende fersk genser av pinnene. For sånn ca 15 minutter siden :)

Den er til Jr som var like i nærheten. Han syns den var fin og sa ja til å prøve med en gang. 
Spurte om jeg kunne få ta et bilde, og jada! Det var helt greit.
Vi gikk ut på "naturtomta" og han poserte i alle vinkler, så jeg bare knipset i veg :))

Tror vi trenger litt varmere sommerplagg enkelte dager...
Kjekk til skolestart er den også.

Genseren startet jeg på i ferien og gjorde den nesten ferdig forrige mandag.
Jeg hadde bare 10-12 runder med blått igjen før siste brotet... og gikk tom for garn!! Krise.
Garnbutikken i byen var dessverre tom for denne fargen til midten av august, what to do (panikk). 
Jeg bestilte flere nøster hos Strikkenett.no. Det ble redningen denne gangen. 
For at det ikke bare skulle bli en fryktelig stor fraktpris på 2 nøster Paris,
så supplerte jeg med litt annet garn også.. Nok til 2 barnegensere... :O
La gå, kjekt med litt garn på lager til fremtidige prosjekt ^_^

PS - jeg har også nok garn til en omvendt variant av denne til yngste jenta mi - i hvitt med blå striper.




Oppskrift: Inspirert av Modell Tommy/Annika, Smådrops 22
Garn: Drops Paris, 9 nøster marineblå #28 og 2 nøster hvitt #16
Pinner: 3,5 og 4,5mm
Str: 9/10 år til 8-åringen

Og den satt som et skudd ;)




Ønsker dere alle ei flott helg. 
Kos deg! ;)

3 kommentarer:

Lisbeth sa...

Så fin og enkel genser😀. Og modellen var ikke så verst han heller😉

Made by KKann sa...

Lekker genser til en tøff gutt!

Stine sa...

Kjempe fin genser, og helt enig i at når man først skal betale frakt så må man ha noen nøster ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...