onsdag 12. august 2015

Mariusgenser & lue

De to yngste - kjekt i solnedgangen ved Klubbesundet


En regnfull dag ble avsluttet med nydelig vær og solnedgang.
Barna og jeg dro til Klubbesundet og Digreneset for å nyte sola som gikk ned i havet.
Og lek og moro i og ved sjøen selvfølgelig :))

Vesla hadde dessuten på seg et nytt Mariussett, ferdig i går før turen.
Det var en genser og lue. Jeg strikker til høsten og kjølige dager... 
Settet kunne helt klart også brukes i går i vinden ^_^


K L U B B E S U N D E T

Klubbesundet



Oppskrift: Marius-genser rundstrikk fra Marius strikkebok
Garn: Drops karisma; 7 nøster koksgrå #16, 2 nøster hvit #01 og 1 nøste okergul #52
Pinner: 3mm og3,5mm
Str: 6 år til ei på 4 1/2 år


Oppskrift: Marius-lue fra Marius strikkebok
Garn: Rester etter genser
Drops karisma; 1 nøster koksgrå #16, 1 nøster hvit #01 og 1 nøste okergul #52
Pinner: 3mm og3,5mm
Str: ca 6 år til ei på 4 1/2 år

Mønsteret går over 18 m, så jeg la opp 108 masker på pinner 3mm.
Jeg strikket 15 runder med *1 r, 1vr*
Deretter fulgte jeg utdrag fra mønsteret. Videre strikket jeg med hovedfargen grå til luen målte 20 cm.
Jeg felte av med *2 r, 2 r sm* en omgang.
Strikket 2 omg r.
Strikket 1 omg med 2 r sm.
Strikket 1 omg r.
Strikket 1 omg med 2 r sm.
Kutt tråden og dra gjennom maskene.
Snurp sammen og sy igjen.




D I G R E N E S E T


Sola er nesten ned i havet....

Kjekt med medbrakt niste. Brownies laget av Jr.



Fin onsdag! :)

9 kommentarer:

Birtes tur- og ideblogg sa...

Nydelig genser i flotte farger. Men for noen fantastiske bilder! Og gøy å se glade barn for trives godt som modeller. Blir i godt humør av å se.

Lisbeth sa...

Så fine farger på mariusen😀. Blir mer og mer glad i den okergule fargen ☺️. Fint på tur, vi har hatt en skikkelig smeigedag her sør, og da hadde selvfølgelig jeg min første arbeidsdag😅. Har kosa meg i ettermiddag iallfall😀 . Klem

Siddis back home sa...

Å, herlige unger, nydelige bilder og flott Marius! Her skal vi nå endelig få sommer imorgen! Ha en fin kveld!

Bundingen sa...

Artig med Mariuser i nye farger! Den var veldig fin til "veslemor". Stor og god og varer nok et par år, kanskje?
Flotte bilder som vanlig! Og gratulerer med ny header! Riktig fin!

Klem fra Keiatiansund

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Morsomt! Sitter akkurat med Marius strikkebok i fanget og planlegger nytt strikkeprosjekt, nemlig genser med rundstrikk. Satser på å starte når jeg er ferdig med årets julepresanger :) Når jeg ser genseren du har strikket, blir jeg ekstra inspirert :)
Og forresten... utrolig fine naturbilder!
Hilsen fra Anette

Anette sa...

Så fantastisk vakre bilder. Og genserene var jo bare helt himmelske! Håper søndagen deres er like fin :)

Kirsti sa...

For et vakkert sett, elsker fargene!

EKTE INTERIØR sa...

Nydelig sett og nydelige bilder!! :)

Made by KKann sa...

Sååå mange flotte bilder og herlige farger. Nydelig Marius-sett til jenta di. Ser at dere har det moro sammen - herlig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...