onsdag 17. august 2016

Norske ikoner: Marius med rundfelling til herre

Mariusgenser med rund hals

Jeg startet denne Marius'n i juli og hadde en plan om å gjøre den ferdig asap.
Garnet Smart er et alternativ til oppskriftens garn Alpakka.
Og jeg greidde å bestille inn for lite grått selv om jeg trodde jeg bestilte litt ekstra. Krise!!

Jeg fikk tak i Nøstenett som hadde ferie og heldige meg - de hadde mer fra samme parti på lager.
Om jeg kunne vente til de var i gang etter ferien? Gjett om jeg kunne.
Bestilte de 6 nøstene de hadde igjen (og litt til, kremt) og kunne endelig ferdigstille den nå.
Super service fra Nøstenett - og jeg var skikkelig heldig som fikk tak i garn fra samme partiet.
Hadde vært kjedelig om alternativet var annet parti og fargeforskjeller.
Det var vel verdt ventingen :)

Marius strikk til mannfolk - i ull ^_^
Ferdig genser - klar for sending i posten


Oppskrift: Sandnesgarn hefte Norske Ikoner, tema 39 - #10.
"Marius" genser med rundfelling til herre.
Garn: Sandnes garn Smart
1 nøste #1099 svart, 15 nøster #1042 lys grå og 2 nøster #1012 naturhvit.
Pinner: 3mm og 3 1/2mm
Str: M

Jeg strikket ermer og lengden litt lenger enn oppskrift mtp høyden til mottaker.



Kjekt med Marius til mannfolk! :)

2 kommentarer:

Berit sa...

Så fin den ble, likte fargene du har brukt.
Kjenner den frustrerende følelsen når det ikke er nok garn, bra du fikk tak i mere :)
Ha en fin helg!
Klem fra meg.

Bundingen sa...

Flott Marius i fine farger! Godt det ordna seg med garnet. Så kjekt at han ville ha rundfelling så slapp du all monteringa.
Høsten er vel rett rundt hjørnet så genseren kommer nok i bruk om ikke lenge.
Jeg har planer om å bruke mer tid på bloggen, men det ser dårlig ut så langt. Travel sommer, og fremdeles er det mye som skal ordnes.

Ønsker deg ei fin uke!

Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...