søndag 26. mars 2017

Annie-hals, barn

Annie-halsen strikket i Drops Puna, 100% alpakka

Det er lite aktivitetet her inne for tiden.
Utenfor bloggen har vi travle uker og helger med mye på planen.
Rekker ikke over alt og vet det er nok ei hektisk uke i sikte. Men såå roer det seg vel litt.

Mye moro har det da vært.
Vi har hatt feiring for flotte 10-åringen vår med både venner og familie,
svigerinna ble 40 og mannen her hadde bursdag i går.
Det har vært fotballturnering og Florarevy, treff av ei god "gammel" venninne.
Mye latter og kjekke sosiale stunder, men det røyner på nå, hihi!
Ikke så mye strikk og avslapping har det blitt heller.
Fikk iallfall sovet ut litt i dag. Det gjorde virkelig godt.

Kan ellers presentere siste plagg av pinnene, en rimelig enkel hals.


Oppskrift: Annie-hals, barn fra boka til Klompelompe, "Strikk til hele familien"
Garn: 1 1/2 nøster Drops Puna, brunbeige #04
Pinner: 4 mm
Str: 3-8 år

Jeg testet ut et nytt garn denne gangen, Puna fra Drops.
Det er 100% alpakka og virker fantastisk mykt og deilig. Godt å strikke med var det også.
Dessverre - for første gang fikk jeg beskjed fra ull-jenta mi om at dette KLØØØØR!!! O_x
"Det klør så det kjennes ut som det stikker" var dessverre dommen.
Det måtte komme en første gang til kløe så mye ull som hun elsker og bruker, men trodde ikke det skulle gjelde Puna.
Da blir det nok ikke mer strikk i det garnet på mine pinner. Dessverre!

Vet ikke hva jeg gjør med halsen nå. Får legge den i gaveboksen enn så lenge.
Tåler ikke jenta mi det, så vet jeg ikke om mange andre barn som vil takle det heller.



Vi tar en tur i familiekalas hos fineste svigerinna og nytt inntak av kaffi & kaker.
Nyt søndagen! :)

1 kommentar:

Bundingen sa...

Så kjedelig at halsen klør! Håper den kommer til nytte for noen.....
Kjenner til de travle ukene fra mitt yrkesaktive liv. Det ene avløser det andre og så blir ikke sjela med, liksom. Men den dagen jeg fylte 50, bestemte jeg meg for at hver dag deretter skulle jeg gjøre noe som gav meg glede, og det har jeg holdt fast ved. Så det har blitt mange masker og mange turer ut!

Ønsker deg ei fin uke! Ta vare på deg selv!

Stor klem fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...