tirsdag 14. mars 2017

Dolleguriskjørt ღ

Dolleguri-skjørt strikket i Blackhill Silkwool

Dolleguri-skjørt var et skjørt som fanget oppmerksomheten min i siste boka fra Klompelompe.
Jeg prøver fortsatt å bruke garn fra eget garnlager og fant ut at litt SilkWool kunne passe.
Artig start på mønsteret - en "falsk heklekant". Lærte noe nytt der :)


Oppskrift: Dolleguriskjørt fra boka til Klompelompe, "Strikk til hele familien"
Garn: Fra mitt lager - ett nøste 100 gr Blackhill Silkwool #R018 (fra Garnudsalg.dk).
Jeg hadde ca 10 cm igjen av nøstet!

Pinner: 3 mm
Heklekrok: 2,5mm
Tilbehør: Strikk i livet

Str: 8 år (til mi jente på 6 1/2 år)
Litt stor til henne til tross for strikken. Får vokse seg inn i det på sikt ^_^



Knipset bilder av skjørtet på kjøkkenet før det ble mørkt.
Flott design og passform - nye mønstervarianter og kjekk strikk.

Får bla litt mer i Klompelompe sine bøker og slanke litt mer av garnlageret ;)

Fin tirsdag! :D

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Av og til blir det nok garn, og dette var jo griseflaks! Lekkert skjørt! Tipper det dukker opp en bursdag med det første. Å bruke garn fra lageret er blitt en sport her også. Det er så kjekt å sette samme farger, finne egna oppskrifter og så strikke....
Har tatt en runde med oldemor-ruter nå og gir meg ikke med det første. Fargene skal få utfolde seg på de fire første omgangene, og så får jeg bruke ei nøytral farge å binde det hele sammen med.
Nå er jeg på farten bort til venninna mi. Vi skal steke rømmebrød. Det vil si at jeg skal lære. Tradisjonskost fra Hallingdal til fine anledninger.

Sola skinner, men vinden tar godt fortsatt.

Ønsker deg en strålende fin dag!

Klem

Made by KKann sa...

Oj - så flott skjørt - det blir lekkert på vesla.
God helg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...