lørdag 22. april 2017

Legestøylen i Årdal, Jølster (ca 375 moh)

Motiv fra Legestøylen i Årdalsdalen

Jeg holder på å laste inn og sortere bilder fra april, påsken inkludert.
Får lage et eget innlegg på denne ene turen med et ukjent turmål som jeg gikk til fots.

Vi bodde på Jølsterlia Hyttetun i Årdal i Jølster (det ligger oppe i Jølsterlia - logisk).
Jeg gikk denne turen fra hyttedøra til Legestøylen og det ble nøyaktig 10,05 km, tur/retur. 
Egentlig burde jeg hatt ski, men jeg subbet i snøvær og snø opp gjennom dalen.
Frisk tur på påskeafta det der (15. april). Alene på tur som vanlig :)

Ifølge Polarklokka, så ser det ut til at hytta ligger på ca 335 moh.
Jeg hadde 110 m stigning og 135 m nedstigning. Høyeste punkt var 377 moh.
Dette er en veldig lett tur med nesten bare vandring bortover på tydelig traktorveg.
Når vintersesongen er over kan man kjøre nesten helt opp til Legestøylen.


Turen er litt tyngre når man vasser i snø og det snør tett med våt snø.
Dårlig vær var ikke noe hindring for en fin tur uansett :D

På veg oppover dalen... Jeg var vel den som var så frekk å gå i fine skispor - til fots..    x_O

Herlig å komme seg ut i litt vær og lufte seg. Kjenne på vinteren litt og nå et nytt turmål.
Det var noe i hytteinfoen som gjorde at jeg kjente jeg måtte opp til Legestøylen i løpet av påsken ;P


Legger inn et par kjappe snap-videoer fra selve Legestøylen her;


På tide å returnere til resten av gjengen og ei varm hytte, fyr i peisen..


.... og ei iskald flaske Corona m/lime på vent :D


Får ta resten i morgen. Alt er ført over på harddisken og sortert på dato, så da.. 
God helg! :D

1 kommentar:

Bundingen sa...

Kjenner meg igjen i det der. Må ut uansett vær, og så får de andre være inne og fyre. Mener jeg har sett bilder fra denne stølen før.
I dag har jeg gått tur i skogen. Sol, men iskald vind, men slett ikke verst ute blant trærne.

Fortsatt god søndag fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...