torsdag 28. desember 2017

Tirilgenser voksen #3 ✮

En nydelig rosa Tirilgenser til voksen, strikket i Drops Air ;)

I romjulen rakk jeg å strikke en til Tirilgenser. Denne utgaven skulle være i rosa.
En bestilling fra eldste sønn til besøket som kommer her til nyttårsaften 💘
Håper den passer mottaker 😍

Jeg fikk knipset noen bilder av genseren på dagtid i dag.
Det var solskinn - ble nesten for mye sol som gav skygge i bildene! 😲😅


Oppskrift: Tiril genser voksen fra Sandnes garn
Garn: 5 nøster Drops Air #08 lyserosa
Pinner: 5 og 6mm
Str: Large (som da er ca str M)

Erfaringsmessig etter tre Tirilgensere til voksne i Drops Air, 
så bør man gå opp minst 1 størrelse for å få rett størrelse.
I tillegg strikkes både ermer og bol lenger enn oppskriften tilsier.


Og den andre ser du her. Begge to er strikket i Drops Air, samme som denne #3.

Jeg strikket aller først en Tirilgenser til barn i Børstet alpakka.

Finfin farge - Drops Air mix #08 er lyserosa med spetter av hvitt.
Garnet er veldig mykt og er laget av blanding av baby alpakka og merino ull.

Nyt romjulen! ✮

1 kommentar:

Bundingen sa...

Jøss! Her går det unna! Du får det til å høres så enkelt ut å strikke en genser i full fart. Riktig fin i rosa! Håper den passer til besøket. Jeg har kommet godt i gang med Setesdal love i Sterk, men siden det er første gang jeg strikker den er jeg spent på størrelsen.
Vi har fått masse snø i løpet av juledagene, men har ikke fått brukt den til noe artig foreløpig. Håper på formstigning hver dag.....

Fortsatt god romjul fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...