onsdag 23. februar 2011

Årets første tur på Brandsøyåsen (292 m.o.h)


Endelig ut på tur i høyden igjen. 
Om ikke "on top of the world", så iallfall på toppen av Brandsøyåsen her i Florø i dag, hi-hi. 
Det er ca ett års tid siden sist jeg var der, så det var rett og slett bare friskt og herlig! 
Jeg har ikke trent eller gått på kjempelange turer, 
men jeg føler meg likevel i ok form og ser frem til en fantastisk tursesong 2011.

Det er litt rart i grunn siden jeg har holdt meg på bakken pga kvalme, voksende mage og bekkenløsning, fødsel og så videre. 
Så lenge man tar turene i rett rekkefølge og øker på utover skal det bli bra. 
Måtte det bli mange flotte fjellturer! Dagens tur var en skikkelig vitamininnsprøytning, he-he! :D


Et bilde fra begynnelsen av turen. 
Det var ganske glatt mange steder, men det gikk helt greitt oppover. Verre var det nedover. 
Hadde et par "moves" som var ganske heftige, kunne gått ganske så ille på glattisen. 
Jeg har funnet ut at brodder ikke lenger kun er for pingler, jeg skal nemlig kjøpe meg brodder jeg også nå, fnis.. :P

Mobilbilde tatt fra toppen, sendt til min kjære som var på jobben.
Dagens tursjokolade: Firkløver :D

Utsikt over Florø
Flott turvær


Glimt fra turløypa.
Kjekt for unger å treffe på så mange flotte troll i skauen :)

Nå skal jeg ta en bloggerunde hos kjente & kjære blogger mens samboer'n ser fotballkamp :P

Ha en fortreffelig onsdagskveld!

3 kommentarer:

❤ Kaia sa...

Det så deilig ut. Her hos oss er det så mye snø, at det nytter ikke å gå i terrenget UTEN ski.
Når det gjelder konfirmasjonen så stresser vi ikke i det hele tatt. Tar det helt piano. Men spør meg i april/mai, da er nok nivået litt høyere.
Klem fra Kaia

Liv Janne sa...

Ja, det er fantastisk herleg å kome seg ut på tur! Er litt mindre snø ute ved kysten, så spørs om vi ikkje må trekke utover for å ta eit par turer der etterkvart :). Gler meg til det blir så varmt i været at eg kan ta småtten med meg i bæreselen - da er det litt lettere å kome seg på fjellturer! Ha ein flott turvår!

renate sa...

Så herlig!! Flotte bilder og sikkert enda finere opplevelser:) Blir småturer på meg for tiden, men har flotte fjellområder 10 min gange fra huset vårt, og er snart klar for disse:) Tusen takk for hyggelig melding på bloggen min:) Trodde jeg hadde lagt deg til bloggen min..., nå skal det gjøres:)

Ha en fin dag:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...