tirsdag 27. september 2011

I klypa!

Kjøkkenkluter i mange farger,
som perler på ei snor! :)
Ferdig strikket, bare resten igjen..
...montering og merkelappe på.. ;)

Samboer'n sier det må ha klikket helt for meg, for nå strikker jeg for full rulle bare jeg setter rumpa i sofakroken, he-he. Det er ikke langt unna sannheten det, for jeg har nok fått dilla. Må liksom ha noe på hendene når jeg sitter i ro, spesielt foran tv-skjermen. Disse klutene er geniale i så måte, for de strikker seg selv nesten :)

Garn: Gjestal bomull sport (mercerisert)
Pinner: rundpinner 6 mm

Legg opp 40 m og strikk til kluten måler ca 25 cm eller ønsket lengde. Det er rillestrikk,
dvs at du strikker kun rett. Husk alltid å ta av første m vrang på hver pinne ;)
Her er 4 stk ferdig strikkede og monterte kjøkkenkluter.
Jeg tok frem 3 heklede kjøkkenkluter fra glemselen også. De måtte monteres og få merkelappe på.
På disse er det også heklet en liten hempe for oppheng.
Dette skulle bli en råååsa ansiktsklut til jenta mi. Den ble heklet tidlig på sommer'n. Jeg ble imidlertid litt vel engasjert i tv'n mens heklekroken gikk, så den ble mye lenger enn ønsket. Jeg fortsatte derfor og heklet til slutt en hvit pyntekant rundt. Tenkte at det kunne bli ei lita dukkedyna til minste snuppa i stedet, thi-hi! :D Ser litt skjev ut her, men den er faktisk helt rett, knis :)
Vel, får dra disse av klypene og gjøre dem ferdige. Har en petrolblå på pinnene nå samt garn i svart, hvitt, off-white, sjokoladebrun, grønn, lys gul og lilla liggende i korga... Jupp! :D

Har gått en lang tur med vesla i dag og nå står fårikål'n på kok. På en tirsdag! Alt går så lenge man er hjemmeværendes, fnis.. Bare 3 uker igjen før jobbstart, eeeek!!! :O

Ønsker alle en fin tirsdag videre!!:)

1 kommentar:

Stinemorღ sa...

Fantastiske farger!! Jeg blir glad av å se på dem!
Disse vil freshe opp vaskinga :)

Men atte.. man kan jo umulig sette seg ned i sofaen uten å ha noe på pinnene? Jeg klarer det iallefall ikke - da kjeder jeg meg noe helt forferdelig, og mannen blir lei av uroen min :) hahaha

Kos deg med fårikål! - jeg er litt misunnelig :)

klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...