lørdag 31. mars 2012

Artig skrue-hettelue

Artig skrue-hettelue


Da har jeg omsider fått strikket ei artig skrue-hettelue etter gratis oppskrift fra Pickles.no
Denne strikket jeg i går kveld, et veldig artig prosjekt faktisk. 
Dessverre ble den for liten til hun som skulle få den - nemlig vesla mi. 
Jeg strikket den i str 1/2 år, men den er rett og slett for kort/liten til henne. 
Hun har lite hode, så jeg trodde det skulle gå bra siden luer i dette garnet ofte er tøyelig og strekker seg litt. 
For liten skrue-hettelue altså, så denne havner i boksen til en annen liten mottaker ved en senere anledning! ;)

Det grå og rosa garnet er Drops "Merino Extra Fine" og det gule er Dalegarnet "Falk". 
Jeg var litt spent på hvor lenge det rosa skulle holde, 
for det var bare en liten rest jeg hadde og luen er strikket i dobbelt garn. 
Likte denne luen veldig godt, så jeg skal strikke ei til i neste størrelse til snuppa mi :D


Uvante farger til meg å være, men jeg liker denne fargekombinasjonen


Gode, varme luer med hals i ett - perfekt til småtroll som liker å kaste av seg luer..
...denne klarte ikke snuppa mi å få av seg, thi-hi! ;)


Vi våknet opp til sol og snø ute, vintervær til påsken altså.
Fin lørdag til deg! ;)

4 kommentarer:

Connie sa...

Så lekker lue og herlig liten frøken du har.
Ønsker dere en fin påske.
Klem Conie

❤ Kaia sa...

Den var kjempefin....
Veldig greie til småtroll...
Ha en flott påske...
Klem fra Kaia

Charlotte Mi sa...

Av erfaring er størrelsene til barn hos pickles ganske små, strikker alltid en størrelse større enn oppskriften sier. Bedre d e for stort enn for lite etter mange timers arbeid og glede til å tas i bruk :)

SNILLPIKE♥ sa...

Kjempefin lue i skikkelige gladfarver, og veldig god fasong, som varmer både ører og hals. Jeg har brukt mye slike luer til ungene mine.

God påske til deg og dine, klem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...