onsdag 3. juni 2009

Klauekeipen (769 m.o.h)

Det har vært ei travel tid og dermed lite blogging og kortlaging for min del. I går gikk fjellturen til Klauekeipen og den måtte jeg bare ha med meg. Det er rekreasjon for kropp og sjel :D

Til tross for skiftende vær med oppholdsvær, regn, sludd og hagl, så var det en frisk og herlig tur. Vi var 11 personer som gikk til topps på Klauekeipen på 769 m.o.h. Vi fikk ei flott utsikt til alle kanter.

For å gå denne turen parkerer man på avkjørselen (venstre side) før parkeringsplassen ved Magnhildskartunnel. Turen er ikke merket, men bruk vett og gå mot toppen :P

Som vanlig - her er noen glimt fra turen.. og flere ser du her og her.
Min kollega viser veg - opp dit skal vi! :D
Litt klatring må til..
Spesielt skydekke - utsikt mot Florø
Ved varden på Klauekeipen - 769 m.o.h. :P
På veg nedover - vind, regn, sludd, hagl.. og nydelig regnbue :)

5 kommentarer:

Sonja sa...

Vilken otrolig upplevelse att nå dessa höjder! Vackert till tusen är det med:)

/Sonja:)

Anita sa...

Utrolig flotte turer du er på!
Er litt treig...Konfirmant papiret kjøpte jeg i Ålesund i vinter, design: Vibeke Spigset "Snart voksen".
Ja, jeg vant ukens søteste hos Sukkersött her for et par uker siden=) (Ligger en link i høgremargen på siden min) Utrolig overraskende blant mange fine bidrag...
Ha en fin kveld videre.
Klem, Anita ;)

Laila Anita sa...

Frisk tur ja!

Jeg har laget origo-sone for Brandsøyåsen nå, så hvis du har lyst til å legge inn noen bilder der så er det veldig bra :-) jeg har lagt inn noen allerede, men jeg har ikke laget den helt ferdig så jeg har ikke publisert siden enda.

Trenger også en vert eller to :-)

Elisabeth sa...

Du har jaggu blitt en recer på fjelltoppene. Artig!

Anonym sa...

Ser ut som ein herlig tur! Vi var på Klauestølen same kvelden, men det veit du kanskje? ;)

Fotografvottane er geniale, og det ser ut som ein kan trenge dei sommarstid óg..

Eg har store planer om å strikke opp nokre for salg, men dei forsvinn så fort eg har fått dei av pinnane. Populære med andre ord *ler*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...