lørdag 16. oktober 2010

Kjøkkenkluter

Jeg er her og ruger fortsatt, he-he! Det var termin i går, så jeg er en dag på overtid. Jeg fikk først termin 17.10 før den ble fremskyndet til 15.10 etter UL, så vi får se om den første datoen likevel er den rette. Det er nå uansett ikke noe å gjøre med, babyen kommer ut når den er klar! ♥ Førstemann fikk jeg før termin, jenta mi kom like over midnatt på sin termin mens junior hadde god tid og tok seg nesten ei uke på overtid. Vi får se! ;)

Nå har jeg fått dilla på å ha noe handarbeid på hendene i rolige stunder, så jeg sjekket garnbeholdningen min. Det var en del nøster med tråden Paris fra Drops Design, så jeg fant ut at det var på tide å lage flere kjøkkenkluter med ny vri. Nå blir de heklet i stedet for strikket, hi-hi. Det går faktisk enda raskere. Jeg ble inspirert av byVeronica sine flotte og fargerike kluter nemlig! :D
Jeg heklet den blå i går og den svarte i dag. Den blå er egentlig en mørkere og mer blågrå farge enn det som bildet viser, men bildene er tatt med et gammelt kamera mens EOS'n min står på lading så alt er klart til det som skal skje ;)

Garn: Ett nøste "Paris" fra Drops Design
Heklenål: 4
Oppskrift: Egen - legg opp 40 luftmasker.

Den blå ble heklet med kun fastmasker i bakerste ledd, mens jeg gjorde det samme med den svarte kluten + at jeg la inn noen linjer med halve staver også. I tillegg heklet jeg en løkke slik at de kan henges opp ved bruk. 

Nyt helgen alle sammen! :)

4 kommentarer:

me sa...

Så fine de ble - lykke til med ruginga - kommer nok snart :)

Stinemorღ sa...

Flotte kluter :) Godt du har noe å gjøre mens du ruger!
Blir spennende å se når nurket bestemmer seg for å komme....
Og da er det jammen viktig at kameraet er full ladet!
Kos deg med lørdagskveld-ruging,
klem

Randis side sa...

:) Visste ikke at det gikk fortere å hekle kluter! Det skal jeg prøve nest gang:) Blir spennende å høre når babyen kommer :) God helg uansett!

Myrte ♥ sa...

For en koselig blogg du har, med mange fine bilder =)

Tusen takk besøk på bloggen min, og for at du vil være med på Give Awayen min!

Masse lykke til med fødselen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...