onsdag 13. oktober 2010

Publisert i boken "50 anbefalte turer på Vestlandet"! :)


I mai ble jeg kontaktet av frilandsjournalisten Hedda Lloyd-Rønnevig som holdt på å bilderedigere en bok med tittelen "50 Anbefalte Turer på Vestlandet". Den er nå gitt ut av Tun Forlag AS. Forfatteren heter Per Lars Tonstad. 

Hedda ønsket å bruke et bilde tatt av meg som hun hadde sett blant mine turbilder på Flickr. Det aktuelle bildet var faktisk av min mor på toppen av Hornelen (860 m.o.h) den 28. juni 2009. Klart det! Jeg syns det er kjempekoselig om mine turbilder kan brukes på noe vis - enten som inspirasjon eller tips til turer i skog eller til fjells :) Bonusen var at jeg fikk bildekreditt samt et eksemplar av boken tilsendt. Bildet mitt er publisert på side 146.
Boken kom i posten i går og den er kjempeflott. Utrolig mange flotte bilder og supre turtips på Vestlandet - det vil si i fylkene Rogaland, Hordaland, Sogn og Fjordane samt Møre og Romsdal. Den tar for seg turforslag, turkart med stier, hytter og severdigheter, faktastoff med turinformasjon, overnatting o.l. samt interessant og nyttig bakgrunnsstoff. Dette blir ei bok jeg skal bruke aktivt :)

Fjell, fjord, kyst og bre - "50 flotte fotturer på Vestlandet" med interessant og nyttig bakgrunnstoff. Turene har varierende vanskelighetsgrad, men de fleste passer for alminnelig spreke mennesker.

...Og kanskje kan boken være et julegavetips til noen som er glad i å gå tur i fjellet..? Den koster kr 399,- og kan bestilles fra Boktunet.no. Løp & kjøp, he-he! ;)

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Denne skal jeg ønske meg til bursdag eller jul :) Skal ha den liggende i båten siden vi ferdes så mye på vestlandet.
Kan jeg spørre hvilke turer som er nevnt i Møre og Romsdal?

Ingunn sa...

Så kult, gratulerer!!

Eli Kristin Magnussen sa...

Tusen takk! Virkelig moro at hun faktisk fant bilder tatt av meg der ute på nett - og at det kunne brukes i et så flott prosjekt!! ;)

Har sendt privat mail til Elisabeth, men om andre lurer også.. Turene som boken tar for seg i Møre og Romsdal er som følger:

Geiranger og Eidsdalen
Slogen
Tafjordfjella
Ålesund og Jønshornet
Runde
Molde og Trollkirka
Romsdal og Trolltindene
Eikesdal
Sunndalsfjella
Trollheimen og Innerdalen
Snøtinden og Eide
Fjordruta på Nordmøre
Kristiansund og Averøy

Ha en super dag!

Liv Janne sa...

Lånte boka på biblioteket for ei stund sida, og konkluderte med at vi hadde vore på veldig mange av plassane :) - og nokre står framleis på ynskjelista. Men absolutt ei god bok for dei som vil ha litt hjelp til å oppdage "perlene". Og såg faktisk at du hadde bidratt som fotograf, ja:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...