søndag 24. juni 2012

Sommerfugl-parring?! ^_^

To sommerfugler - i ett? :)

Jeg satt ute på terrassen i sted og oppdaget en fin sommerfugl som satt seg på veggen. Da jeg kikket litt nærmere kunne jeg ikke se om det var hodet som var oppe eller nede... eller kanskje var det to stykker sammen. Rare greier, det har jeg aldri sett før. Jeg tok kameraet, klatret opp på en stol og tok en ekstra kikk... jupp, det var to sommerfugler - tok jeg bilder av parringen kanskje? :)
Vet ikke helt hvilken type sommerfugl det er - ulike, nydelige farger og mønster både over og under på vingene. Er det denne typen som heter "Dagpåfugløyesommerfugl"... eller er det denne som heter "Admiralsommerfugl"? Det er stort sett denne varianten vi ser av sommerfugler her hos oss.
De satt der på veggen en stund sammen... før den ene fløy bort og den andre satt igjen alene. Måtte det komme mange flere sommerfugler på besøk i sommer! Glimt av sommer! :D

Jeg ♥ sommerfugler!

1 kommentar:

Connie sa...

He he. Så moro:)
Ønsker deg en fin uke.
Klem Connie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...