onsdag 29. august 2012

Rillestrikket Drops trekantsjal

Strikket hals
Jeg har strikket en rask hals i et deilig mykt garn, Drops Alpaca bouclè uni colour, farge #7402 - lys sjøgrønn. Nydelig farge. Halsen ble strikket etter Drops sin oppskrift Latte. På rundpinner #8 mm og rillestrikk går det unna, så dette var et kjapt stykke arbeid. Jammen skal jeg ha den selv også - selv om tenåringsjenta mi passer den enda bedre. Kunne faktisk tenkt meg at den var enda litt bredere, men la gå. Den passer supert likevel. Hun kan heller få låne den, thi-hi.
I oppskriften er den strikket i en beige farge med offwhite kant rundt. Jeg strikket både hals og heklet kant i samme garnfarge. Heklingen er enkel på krok #5 og slik går det rundt: *1 FM, 3 LM, hopp over ca 2 cm*.
Sportye modellen min stiller opp som alltid for noen bilder. Hun har ligget med hodepine og oppkastsyke siden i går kveld, men er litt bedre nå på ettermiddagen. Ser i grunn mye sprekere ut enn mitt trøtte ansikt etter 2 døgn hjemme/inne med 2 små som også har vært syke. Tøffe tak! Snill og god som hun er skjønner hun at jeg ikke får knipset uten hennes velvillighet. Smask!  ♥

Mitt sjal det har tre kanter....
Da tar jeg frem heklekroken igjen og fortsetter med teppet til Kevin. Det blir nok ikke før minste snuppa er komt vel i seng. I morgen blir det forhåpentligvis full fart igjen med den vanlige rutinen, puh. Krysser fingre for at alle er friske og spreke snart!

Fine onsdagskvelden ønskes deg! :)

5 kommentarer:

Blåbærlina sa...

Nydelig sjal som passet fint til den søte modellen! Likte fargen kjempegodt :O)
Nina

Lappeline ♥ sa...

Nydelig fint sjal og skjønn datter.
God bedring i heimen
Kos deg med heklingen

Klem til deg

Stinemorღ sa...

Nydelig!
Jeg er så glad i sjalet mitt som er laget i samme garn, så mykt - så herlig ♥
Skjønne jenta di! Håper formen hennes er tipp-topp nå :)

klem ♥

G-Anette sa...

Kjempelekkert, ser bare SÅ mykt og deilig ut! Har ikke fått prøvd det garnet, enda.. ;)
God bedring til de syke ♥

Ha ei flott helg
Klem

Kalyani ;* sa...

Takk :)

Deilig og fint sjal :D <3
;*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...