søndag 2. september 2012

Øl, mat og sosialt samvær

Ølsmaking på Kinn Bryggeri
Det var nok en trivelig kveld med kjekke kollegaer i går. Vi begynte med ølsmaking på et lokalt ølbryggeri som heter Kinn Bryggeri. Det er et lite, lokalt håndverksbryggeri som er godt kjent blant ølkjennere i Norge :)

Vi testet de fire ulike øltypene her - Jubileum, Slåtteøl, Sjelefred og Vestkyst. Jubileum var vel det ølet som slo best an blant folket. Gode pølser og nøtter attåt var snadder. Jeg drikker svært lite øl og da helst lyst øl som Corona m/lime, Singha og sånt. Til og med jeg likte ølet og koste meg med smaking, info og omvisning i bryggeriet. Kjekt og imponerende at de lager så godt og etterspurt øl!

Jeg ville prøve Rosa Kinn som sies å være et typisk "jenteøl", men det er dessverre utsolgt og blir ikke produsert igjen før til sommeren 2013. Skal man ha øl ellers må man være om seg og planlegge innkjøp i rimelig god tid, for de klarer ikke å produsere i henhold til etterspørselen i det hele tatt. Luksusproblem! ;) For å si det sånn - det er svært populære gaver å gi og motta, thi-hi!
Deretter gikk ferden videre til Færøykavlen sjøbu som ligger ca 10 minutter med båt vest fra Florø. Kvelden gikk fort med mer drikke og sjømat, humor og moro med gjengen! :)

Det er fortsatt en fin søndag til tross for at det er dagen derpå. Hittil har jeg holdt meg opptatt med avslapping, lese bok, spise ostekake og litt småvasking i huset, fnis. Sen middag skal bli godt.

Det er fryktelig hvor kjapt disse helgene går unna. I morgen er det mandag og jobb igjen.. Gruer meg litt, for nå skal jeg jobbe 100% - altså kl 08 - 16... Eeek! Får se hvordan hverdagen blir, puh!

God søndagskveld til deg - og ha ei fin uke! ;)

2 kommentarer:

Stinemorღ sa...

Så hyggelig dere har hatt det :)

Lykke til med 100% igjen - det går sikkert veldig bra, du fikser alt :) superwoman!

Nyt resten av søndagskvelden,
klem ♥

Marco Luijken sa...

Eli Kristin,
That looks good,.hihi..!! Eat and drink, I think that everyone likes to taste this all. Very nice shots of these bottles with delicious beer. Cheers!!

Greetings, Marco

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...