torsdag 17. april 2014

Hjertelue til vesla ♡

#hjertelue

 Det har blitt strikket noen luer i vår. Forferdelig mye rosa.
Jeg tror restegarnet mitt formerer seg i det stille.
Syns jeg har strikket luer av restegarn vel og lenge nå, spesielt i rosa.
Dette er dermed nok ei lue - strikket av restegarn!! :O
 
 
Oppskrift: Egen
Hjertemønster: Pickles sitt "Hjertelig hilsen vintersett
Garn: Rester av Drops Nepal i rosa og hvitt
Pinner: 5 / 5,5mm
Str ca 4 år
 
Jeg la opp 72 masker og strikket 2 r, 2 vr 12 omg
med fargeskift etter innfallsmetoden.
 
Jeg strikket en omg r med rosa og økte til 80 m siden hjertemønsteret går over 10 m.
Strikket to rader med hjerter etter mønster og til ønsket lengde.
Denne er ca 23-24 cm lang, type baggy lue altså :)
 
Felling:
Strikk 2 og 2 m r sammen i 2 omg.
Tre tråden gjennom de resterende maskene og snurp sammen.
Fest tråder. Voila - ny lue! :)
 
 
Det er ruskevær her, så luer kommer fortsatt godt med.
Ser samtidig at det er på tide med en gjennomgang i kurvene.
Noen luer kan få nye eiere - de er blitt for små.
Godt det er supplert med litt nytt de siste månedene ^_^
 
~ Påskeklem ~


5 kommentarer:

Made by KKann sa...

Nydelig lue - nydelig farge!

..og du - kjempefint heading-bilde!!

KlemAK

Siddis back home sa...

Så flott lue, den må jeg også strikke! Ha en fortsatt fin påske!

Terese sa...

Kjempe fin lue:) Det er noe rart det fenomenet med restegarn. Det blir bare mer, men strikket man av det så syns det nesten ikke. God påske :)

Kirsti sa...

Dette er jo ei perfekt jentelue:) Kjempesøt!

Strikkelene sa...

Herlig lue! Regner med mottakeren blir storfornøyd :)

Klem, Lene Sofie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...