fredag 31. oktober 2014

Halloween

Skumle zombier klar for "knask eller knep" tidligere i kveld :o
Mitt instagrambilde på @elishideout


Så var det Halloween igjen. Ingen tradisjon jeg er så opptatt av.
Men det ser ut til å bli større for hvert år. Og barna digger det.
Skal mine ut på knask eller knep, så må vi tilby litt også ;)
Rester fra skjelettlys og småkryp ute i lykta på trappa.
Snopeposer på fat med småkryp som kravler rundt ^_^

Jeg fant frem sølvpapir, oransje tråd fra garnlageret og litt smågodt fra snopeskapet.
Det ble laget en haug med like pakker med stort sett samme innhold med knask.
På loftet fant jeg litt småkryp, oransje bøtter og snopebager + zombietilbehør.
Like artig å finne frem klær fra kostymesekken.
Sminke supplerte jeg nytt for noen uker siden. Det kom godt med i dag.
Samt litt øyenskygge og kajal fra mamma's skap ;)

Mine to yngste klare for en runde med "knask eller knep" i nabolaget

Vesla kom hjem etter en liten stund. Og veldig godt fornøyd med fangsten.
Storebroren tok en lenger runde med et par av kompisene sine også.

Skumle typer - be afraid! :o

Allehelgensaften, på engelsk kalt Halloween, er en helligdag hvis opprinnelse er feiringen av allehelgensdag, festen for alle de helgener hvis navn ikke er kjent. Denne feires i Den katolske kirke 1. november, og allehelgensaften (egentlig aftenen før allehelgensdag) feires derfor i katolske områder 31. oktober. I ortodoks tradisjon feires allehelgensdag første søndag etter pinse, og ifølge keltisk tradisjon på kvelden den 31. oktober.

Nyt kvelden videre - og helga! ;)


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...