onsdag 29. oktober 2014

To Canada with love! ♡♡

Til ett fantastisk par i Canada

Jeg strikker på julegaver for tiden. Og tror ikke at disse mottakerne følger bloggen..
Vel, jeg håper de ikke gjør det, for med den overskriften er det ikke tvil om hvem det er til ^_^
Jeg plukket med meg noe høstløv og nyper under dagens luftetur på Sørstrand.
Det er lagt ut et par bilder fra turen på Instagram.. Jepp, la min elsk på dette. Veldig høstlig... ^_^

Det går i mariusstrikk her og mønsteret har jeg liksom i hendene nå.
Det går nesten av seg selv. Garnet er fortsatt Sterk fra Du store alpakke.
Perfekt garn til sokker og mykt å strikke med.

Planen var å strikke hvert sitt par med lave mariussokker i matchende farger.
Det ble ett pannebånd også. Og jeg har mer garn. Det er veldig drøyt ;)

Par i hjerter... ^_^


Mariussokker (modell lav)

Oppskrift: Marius Strikkebok, sokker i størrelse herre og str dame.
Lengden må man finne ut av selv, men jeg strikket ca str 43/44 til herre og ca 38 til dame :)
Garn: Du Store Alpakka sin Sterk i blå, rød og hvit.
Pinner: 4 mm (det står 3,5mm i oppskrift)

Etter mønsterstrikk la jeg til 4 ekstra runder med svart på begge parene.




Håper de vil passe mottakerne. Det er kaldt nok vinterstid der de bor i Canada,
så forhåpentligvis vil litt norsk design i ull gi litt varme "over there" ;)
De har bodd i Norge, så de norske fargene er et must! ^_^

Et pannebånd med mariusmønster - matcher sokkene...
For de som kan mønsteret er det lett å se at jeg har strikket den ene kantborden opp ned i min iver foran tv-skjermen, thihi.
Ingen som jeg har testet har sett feilen før jeg nevnte det, så jeg rekker ikke opp igjen nå.


Marius-pannebånd

Oppskrift: Marius Strikkebok, str dame.
Garn: Du Store Alpakka sin Sterk i blå, rød og hvit.
Pinner: 3mm og 3 1/2mm
Her leses det følgende krimbøker for tiden;

Rune Timberlid sin "Red Mercury" og Sara Blædel sin "Dødssporet"
Ha en fin dag! ;)


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...