mandag 27. oktober 2014

Marius julestrømpe ❅

Julesokk - ligger til tørk etter toving ;)

Helgens strikk gikk i juleforberedelser.
Dette er en Marius julesokk som eldstemann skal få tilsendt.
Alle barna har julesokker som blir hengt opp natt til julaften.
Den vanlige blir i huset, men denne kan han få tilsendt siden han bor utenfor Bergen nå.
Sokken blir fylt opp med julekalender og snop + 4 adventsgaver.
Tror ikke at det er fare for at han leser mamma's blogg, så dermed gjør det ikke noe å skrive dette her ;)
Barna mine får ikke kalendergaver hver dag i desember. Alle 4 får sin hver adventssøndag.
Det funker veldig bra her i huset - kjekt for barna som liker dette.
Jeg liker denne ordningen også, for det sparer meg for 4 x 24 gaver i tillegg til alt det andre :o


Slik så sokken ut før toving. Den ble svær gitt :P
Julesokken målte røft målt ca 55 cm i lengden.



Oppskrift: Sandes Garn hefte, tema 29 Marius - Marius julestrømpe nr 3
Garn: Rauma garn "Vamse" (det står Fritidsgarn i oppskriften)
2 nøster koksgrå #14, 1 nøste rødt #18, 1 nøste hvitt #01
Pinner: 5 1/2 mm

Toving
Vaskemaskin på 40'C, 1 time og med 1000 omdreininger.
To dæsjer med grønnsåpe inn i maskina på sokken før start.

Dette gikk helt supert. Det er alltid like spennende med toving.
Dessuten var det første gang jeg både strikket og tovet dette garnet. Kan anbefales! ;)



Da kan dette prosjektet krysses av listen. Den blir ikke mindre, det bare "baller på seg" med flere prosjekt ^_^
Nå blir vel det tradisjon å strikke Marius julesokk etter hvert som de tre andre flytter ut :)
Ha ei flott uke, alle sammen!

4 kommentarer:

Made by KKann sa...

Nææhæ - såååå fin - fantastik - du imponerer stort - igjen!!

Ha en finfin mandag kjære EK.

KlemAK

Bundingen sa...

Tøff julestrømpe! Takk for tipset!

God mandagskveld fra Ingunn

Lisbeth sa...

Superfin! Vi har samme løsning på kalenderen her i huset, men nå har jo begge flyttet, så jeg får vel finne på noe lurt ;) Merkelig det, når vi krysser en ting av lista, kan vi føye på tre nye :) Men gøy er det! I dag oppdaget jeg meg selv i den nye Marius boka, artig og overraskende :)

Line Kristine sa...

Så koselig da, å få en sånn fin julestrømpe med koselig innhold tilsendt! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...