torsdag 19. november 2015

Juleforberedelser...✯

Julestemningen sniker seg inn.. ^_^


Det nærmer seg jul, bare 5 uker igjen til julaften nå. 
Dagene og ukene fyker avgårde.
Ute er det mørkt og det har vært grått og regnfult.
Da er det kos å nyte innetid med levende lys og litt juleforberedelser. 
Det er travelt nok i hverdagen som det er. Kos å ta noen små time-out, planlegge litt :o


Lister for julegavehandel og kort og adventsgaver ble laget i oktober. Jepp, jeg liker lister!!
Har faktisk kunne krysse av rimelig mange julegaver allerede. Kan jeg bli ferdig før 1. desember...?
Det har jeg aldri gjort før iallfall ^_^ 

Vet ikke helt om strikk er så poppis å få under juletreet også i år.. har styrt litt unna faktisk.
Litt for egen del for å slippe hektisk strikking og tidspress - og litt for mottakers del.
Vet ikke helt hva folk kan tenke seg å få av strikkede gaver....? 
Jeg har fått ett konkret ønske om strikkeplagg til vesle nevøen min, så det skal bli. Med glede ✯

Vet mange vil ramse opp sokker, tøfler, votter, luer, tennbrikettskjuler+++ som julestrikk, 
men det er gitt tidligere i julegave til de fleste i familien.
Kan ikke si at jeg har sett så mye i bruk, så da stresser jeg ikke med å gi det i gaver i år.
Vil ikke tvinge på noe om man ikke har behov for det ^_^ 
Altså, en del er i bruk, så det er ikke det. Alt med måte - gjelder det meste, hihi :D
Det går med mye tid på å strikke plagg, så da er det kjekt om det er et faktisk ønske eller behov for det. 
Ellers kan jeg finne noe annet som er mer passende. Og det tror jeg at jeg har gjort til flere i år.
Kjekt det også :)


Nå har jeg faktisk laget meg ei strikkeliste også. Jeg tar helt av ^_^
Ei fysisk liste, i Excel, som jeg gjorde med julegavene.
Nå blir det mer konkret og jeg kan krysse dem av fortløpende. 
Har satt ca deadline for når de skal være ferdige også, haha.. Stadig endring der forresten.

Tidligere samlet det seg opp mange plagg på ei stadig økende liste i hodet mitt uten plan eller mål ^_^
Plaggene som nå strikkes er ting som jeg har lyst å strikke i ulike garn, størrelser og mønstre.
Funker fint - nå. Vært i bruk en måned og lover bra for fortsettelsen :P Tvi tvi! ;)


Jeg var en av tre heldige vinnere av en julegiveaway i slutten av oktober.
Da vant jeg Familiens julemagasin hos Cathrine's kreative hjørne .
Kjekt å bla litt, få litt inspirasjon og tanker om nye prosjekter - både til jul og ellers. 
Tusen takk, Cathrine!

Ta gjerne turen innom kjekke bloggen hennes for mange tips - og hun kjører stadig nye giveaways ;)

Snakker om julemagasin. Nå har jeg en julerydding gående. 
Har samlet på en del lignende julemagasin fra de siste årene. Det tar litt plass - og noen åpnes ikke igjen..
Nå er det røff gjennomgang for å se hva jeg skal spare videre på og hva jeg aldri kommer til å engasjere meg i.
Det blir noen blad som ryker ut, det er sikkert. Kan være greit det :)

Nyt førjulsforberedelser og innekos.
Blir vel kanskje første julebakst til helgen hos oss.... Det gledes!

Ha ei fin uke!

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Så enig, så enig! Hva skulle vi gjort uten lister? Jeg gir heller ikke bort så mye hjemestrikka i år, men jeg har bakt en del kling som skal bli julegaver. Så får heller det jeg strikker gå til salg på julemarked. Som du sier er det mye arbeid å strikke en gave, og da er det greit å vite om presangen blir tatt vel imot.
Jeg smurte siste porsjon med kling i dag, og i morgen skal Marit og jeg bake kling med elevene i 6. klasse på skolen.
Nå gleder jeg meg til å bake småkaker......

Ønsker deg lykke til med forberedelsene!

Klem fra Ingunn

Made by KKann sa...

Hei hei - herlig med julemagasiner - fine farger, glade ansikter, fine tips og gode ideer.
Så herlig med lister - jeg og - elsker lister - og strengt tatt helt nødvendig. Det er lett å glemme noe - når det ikke står på lista!!
Ha en finfin fredag og helg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...