onsdag 11. november 2015

"Marius" tova votter

To par tovede votter - ikke lenger herrestørrelser.. ^_^


Mariusvotter har lenge stått på strikkeplanen og er nå realisert.
Dessverre gikk ikke tovingen helt etter planen, men jeg gir meg ikke.
Må teste ut maskina litt og finne rette kombinasjonen.

Første to par ut blir vist frem her ^_^


To par herrevotter - klar til toving.
Dårlig innelys på kveldstid, kan bare beklage.
Ferdig tovet - spenningen over og størrelsen passer ikke de tiltenkte mottakerne.
Får gjøre et nytt forsøk senere :)


Oppskrift: Sandnes garn sin "Marius" tova votter
Garn: Rauma Vamsegarn farge 2 nøster #10 svart, 1 nøste #13 grå og 1 nøste #01 hvit. 
(det står Sandnes garn sitt Fritidsgarn i oppskriften, men det selges ikke her i byen)
Pinner: 6mm
Str: Herre

Toving er alltid spennende. Man ser hva som legges inn i maskina og lurer på hva som kommer ut igjen...
Det er lenge siden jeg har tovet i min maskin. Denne gangen ble det dessverre for hardt.
Vottene som skulle være gaver på farsdagen til min kjære og min far ble altfor små.
Tipper størrelsen etter toving tilsvarer ca str 10 år.... Huff... :/
Det ble votter å vokse inn i for mine to yngste ^_^


Toving: 40'C, 2 (skyllinger?) og ca 1000 omdreininger.
Konklusjon - for sterk toving denne gangen.



Jeg har sett at det er mange som strikker disse vottene. 
Det er mange artige fargekombinasjoner både på strikkegrupper på Facebook og på Instagram.
Kjekt å se og mye inspirasjon å hente.
Det blir nok mange som får slike til jul vil jeg tro :)

Travle dager her, ikke så veldig mye strikking. Iallfall ikke så mye som ønsket.
Det er alltid noe på pinnene, så det... :P
I kveld er det tapas og kos med kjekke kollegaer.

Fin lille-lørdag til deg! :)

1 kommentar:

Birgitte sa...

Mariusvotter er fint! Synd at de ikke passet til tenkte mottakere...
Toving er alltid like spennende! Litt risikosport innen håndarbeid... Jeg har selv to par votter som venter på toving nå, også i vamsegarn (det er vel ganske likt fritidsgarnet?). Håper det er damevotter når de kommer ut av maskinen også ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...