mandag 2. november 2015

Snøløvgenser og baggy variant av snøløvlue

Rykende ferskt Snøløv-sett til vesla 


Snøløvmønsteret er nydelig og det legges ut stadig nye plagg i ulike fargekombinasjoner.
Jeg tonet settet til vesla ned med fargene hvit og beige. Hun har fått mange strikkeplagg i alle farger nå.
På tide med litt duse farger igjen :)

De 4 første bildene ble tatt tidligere i forrige uke på ettermiddagen.
Det er dårlig med dagslys etter arbeidstid. Med regn og vind i tillegg har det vært ei grå uke. 
På torsdag var planen å knipse bilder under en trilletur, men det ble plutselig mørkt kl 17. Huff!

Et par bilder ble tatt utenfor døra og ett av ei stolt snuppe som triller søskenbarnet på luftetur ^_^


I regn og blest på lørdag fikk jeg knipset henne på en liten luftings før Halloween-baksten.
Hun er storfornøyd med nok et strikkesett. Kjekt å se :)




Egen baggy lue-variant med Snøløvmønsteret.
Jeg la opp 120 masker, fulgte mønsteret og strikket til ønsket lengde.
Luen har samme avfelling som Dotty-luene.

Garn til genser: Drops merino extra fine, 7 nøster farge #07 beige og 1 nøste farge #01 hvit
Til lua gikk det vel et nøste hvitt og litt rester beige.
Pinner: 3 og 3,5mm
Str: 6 år

Jeg har garn til en snøløvgenser til Jr også. Det er i brunt og hvitt.
Alt garnet er kjøpt på den lokale garnbutikken. 


Ha ei flott uke! :)

6 kommentarer:

Tine sa...

Den var nydelig, både genseren og luen :)

Stine sa...

Kjempe nydelig sett til en søt frøken :)

Made by KKann sa...

Nydelig sett - som alltid. Og morsomme bilder og kostymer fra Halloween.

Bundingen sa...

Nydelig genser og lue til Vesla! Synes jammen det går unna hos deg. Du er kjempeflink!

God mandagskveld!

Klem

Birtes tur- og idéblogg sa...

Fin jente i flott genser og lue! Jeg ønsker deg en fin uke!

Lisbeth sa...

Så fin😊. Har nettopp bestilt garn til den genseren jeg og, her blir det både til voksne og barn etterhvert. Må bare strikke ferdig de ørten andre tingene jeg har på pinnene først😉. Ikke lett å få tatt gode bilder eller montert jakkene jeg holder på med - det blir jo så tidlig mørkt! Får satse på å få gjort litt i helgen😊. Ønsker deg en super kveld😀

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...