mandag 7. august 2017

Dyrelifjellet 667 moh

Utsikt mot Florø og øyene utenfor sett fra Dyrelifjellet 667 moh.
Ser Keipevatnet rett nedenfor.


"The mountains are calling and I must go"

Sånn er det bare. Savner fjell, vandring og utsikt. Vind i fjeset oppe i høyden.
Søndagsturen var ikke så lang, men gjorde utrolig godt.

Turmålet var Dyrelifjellet på 667 moh.
Jeg var der sist i mai og da var det fortsatt en god del snø. Alt er smeltet bort nå.
Se gjerne innlegg fra forrige tur her



Ved varden på Dyrelifjellet 667 moh

Jeg deltar i Turtrimmen 2017 som er i regi av Flora Turlag og Flora Kommune, les mer her
Man kan bruke DNT sin nye app SjekkUt og/eller skrive seg inn i turbøkene.
Det er ikke noe turbok på Dyrelifjellet, så jeg benyttet appen for SjekkUt i mai.
Vel - det var ikke så enkelt. Jeg sjekket inn på turmålet, men det var mot feil liste.
Hadde visst sjekket inn mot Turer i Grytadalen.
Herved har jeg nå sjekket ut turen i Turtrimmen 2017 ^_^
Det skal ikke være enkelt på toppene - ikke bare å nyte utsikt og kaffi på turen, puh! 😜😅

DNT SjekkUt Dyrelifjellet i Turtrimmen 2017

Yr meldte sol i dag, men nye oppdateringer visste grå himmel og lave skyer.
Uten fare for tåke. Da var det bare å komme seg ut.
Det var shortsvær for min del, men godt med ei lun jakke på.


Det gikk raskt oppover. Godt med en kaffiskvett og dagens tursjokolade Mars på toppen 😋


Det er fine fjellturer i sikte uansett hvor man snur seg fra Dyrelifjellet. 
Man kan fortsette videre og nå Klauekeipen.
På toppen til høyre ser man Terdalskeipen og nedenfor ligger Slettebåen.
Til venstre ser man f.eks. mot Haukånipa og Haukåbøra lenger bak og Snøfjellet.

Rundevatnet
Det er fjellmassivet mot Terdalskeipen du ser på andre siden av vannet.

Å ja, glemte jeg å si at jeg har fått meg en ny turkopp?! 😁


Info fra Polarklokka

Turens varighet ca 1 timer og 29 minutter (pause inkludert)
Ca 4,61 km gått, t/r
Jeg gikk rolig opp på ca 36 minutter (traff kjentfolk tidlig i ruta også).

Starthøyde: 400,5 moh
Maks høyde var på 675,4 moh
Ca 300 m oppstigning
Ca 295 m nedstigning


Første arbeidsdag etter 3 ukers Norgesferie.
Tøffe tak. Ferie er ferie. Første arbeidsdag er tøff nok. Og så er det jo mandag også :P

Nyt uken! 😉

2 kommentarer:

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Hei! Flotte bilder og vakker natur du viser oss. Kjenner sterkt på at jeg ikke har gått fjellturer i sommer når jeg ser de fine bildene dine. Men snart september, da har jeg alle helgene fri og tar en eller flere turer i mine vakre nærfjell, Etnefjellene.
Og så må jeg bare kommentere forrige innlegg, for en herlig sommertopp. Nydelig med det hjemmefargede garnet til.
Ha en fin helg!
Mvh Anette

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Herlige bilder og en kjempe digge kopp:) regna med du har bestilt den på internett:)) E det løv å herme etter deg? blei heilt forelska i koppen din:))

Nå går vi snart herlige høstfarger i møte:) begynne å bli høstinspirert alt:) litt tidlig men skal nyte noen sommerdager til først håper jeg:))

God helg:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...