søndag 6. august 2017

Lunt til lillepigen ★ Havskumtopp

Havskumtopp i Dale Lerke - ett av nøstene er Kool-Aid farget av brukeren selv på 6 år :)


Da har vi hatt litt Norgesferie og bloggen har ligget brakk i samme periode.
Her kommer en sommertopp som jeg strikket til vesla før ferien.
Det er en topp som kalles "lunt til lillepigen", en havskumtopp.

Garnet Lerke er helt topp til sommeren... eller kanskje ullgarn hadde gjort seg vel så bra i år?
Har hatt sol, regn, torden, regn, sol... jevnt over i hele sommer uansett hvor vi har vært.
Føler meg mer rustfarget enn brun av sola, hihi! :P

Over til sommertoppen igjen.
Kaller den faktisk "jordbærtoppen" siden det fargede garnet minner meg om jordbær :) 🍓
Det laget nemlig vesla selv - og nå er det blitt et plagg av det.
Litt ekstra stas med en sommertopp hvor brukeren selv har bidratt på garnfronten ^_^

Vi prøvde oss på Kool-Aid garnfarging i april, se det innlegget her.
Her er Vesla sitt verk - og det ble veldig bra :)

Dale Lerke - farget med Kool-Aid pulver :))

Jeg tok noen bilder av havskumtoppen på Kjenn i Vestby da vi var der.
Litt artig bakgrunn med åker, hvete og siv som vi ikke har her på våre trakter.

Havskumtopp i bruk - strikket med Dalegarn Lerke.

Oppskrift: Gratis oppskrift "Lunt til lillepigen";  design av Lene Holme Samsø
Garn: 2 nøster Dale garn "Lerke, farge #0017
1 garn av samme farge som vesla farget selv med Kool-Aid pulver tidligere i år.
Pinner: 4 mm
Str: 2 år (!) - og er likevel litt for stor til min datter på snart 7 år


Vesla er superfornøyd med garnet sitt - og med nye sommertoppen.
Den er bare litt for stor/vid - neste sommer er den helt passelig vil jeg tro ;)

Vær obs på at den altså er strikket i størrelse 2 år til vesla på snart 7 år.
Brukte pinner 4mm og Dalegarn Lerke. 

Havskumtopp


Ønsker dere alle en fortsatt god sommer! :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...