lørdag 26. august 2017

Skålefjellet i Stavang (765 m.o.h)

Dårlig mobilkamera - litt reklame for Stranda mårpølse.
Snadder på tur :D

Dagens fjelltur gjorde skikkelig godt. Turmålet var Skålefjellet på ca 765 moh.
Det skulle være sol og blå himmel, turen skulle jeg gjøre i eget selskap.
Det ble skyer, men sola skinte som bare det og varmet godt da jeg satt på toppen med nista :)


Forrige gang jeg gikk til Skålefjellet var i mai 2016 med to venninner, se mer om den turen her.

Forrige gang jeg gikk helt alene dit var i juli 2013 og jeg ble fanget i tåka på toppen.
Gikk feil og holdt på å sette meg fast på ei hylle, mye rot. Skrekken og respekten for tåka sitter godt ennå.
Den turen kan du se mer om her forresten.

Dagens tur var helt super med sol og ok+ temperatur, kanskje 16-17'C på det varmeste.
Jeg gikk i shorts og singlet hele turen, så sommeren er ikke over ennå ;)

Kjekke bjellesauer som beiter nesten helt oppe på Skålefjellet.
Ser helt satt ut av dagens besøk - vi kom like plutselig på hverandre, hihi!
Skulle så inderlig hatt med meg kameraet som kunne tatt noen gode bilder av de to søte der :D

Jeg deltar i Turtrimmen 2017 som er i regi av Flora Turlag og Flora Kommune, les mer her

DNT SjekkUt Skålefjellet i Turtrimmen 2017

Jeg hadde dessverre kun min dårlige mobil/dårlige mobilkamera med på turen.
Håper bildene gir en anelse om hvor fint og storslått utsikt Skålefjellet byr på.
Man kan blant annet nyte Førdefjorden, øyene i vest og Høydalsfjorden.

Varden på Skålefjellet. Tror ikke det er turbok der for innskriving ennå. Iallfall fant jeg ikke noe :P
Ser mot majestetiske Håsteinen / Ytre Høydalsnipa midt i bildet. En tur man bør oppleve.

Tid for noe godt i gapet før returen ;)


Kjente at lufta var litt kjøligere og et spesielt drag er komt over nå, spesielt litt oppe i fjellsiden.
Høsten nærmer seg. Ei spesielt flott tid for fjellturer.


Info fra Polarklokka


Turens varighet ca 2 timer og 31 minutter (pause inkludert)
Ca 7,58 km gått, t/r
Jeg gikk jevnt oppover på ca 1 time 14 minutter.

Starthøyde: 35,5 moh
Maks høyde var på 757,6 moh
Ca 725 m oppstigning
Ca 730 m nedstigning


Herlig følelse å kjenne at man har gått i fjellet igjen etter gammelt! :D
Nyt resten av helgen!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...