onsdag 28. februar 2018

Bremanger: Struen ❤

Struen

Struen - der hvor min mor vokste opp.
Der har jeg tilbrakt store deler av min barndoms helger og ferier.
Fått massevis av gode minner og opplevelser. Mye familie og slekt.

Nå reiser vi altfor sjelden oppover. Denne gang var det jeg og mine to yngste som hadde anledning.
Og flere i familien ellers - vi skulle jo i bursdagsfeiring til min eldste onkel 

Jeg la ut innlegg i går fra fjellturen jeg fikk med meg under oppholdet,
se gjerne info om turen Førs - Lågeidet - Førdsnipa - Strugsnipa om du vil ^_^



Bilderaset som kommer her er tatt i løpet av to dager.
Perla Struen på Hauge i Bremanger. Eller som det sies lokalt - Strua i Smedvikja.


Det var ganske så vårlig på Struen, 21. - 22. februar 2018! ;)

Du ser såvidt opp mot Strugsnipa og Førdsnipa i fjellene i bakgrunnen - de to toppene med snø :)

Barna ville helst fiske etter krabber og fisk, men det var litt tidlig ennå.
Neste gang må vi ha med fullt utstyr så vi er klar for storfangst ^_^

Et søskenbarn har overtatt barndomshjemmet, men onkel bor der.
Bua pusses opp og oppgraderes. Kjekt å se at alt blir tatt så godt vare på :)

Føling i fjæra...

#struen #hauge #bremanger


Mye spennende i fjæra. Kjekt å kaste "flyndre"
- eller "flondre" om du vil  😄



Tok en trilletur utover Torvanger mot butikken.


Fin uke videre! 😉

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...