mandag 26. februar 2018

Frisk fottur i snøen fra Grov til Fløgen (486 moh) og Hatlesetnipa (583 moh)

Snøkledde Hatlesetnipa (583 moh)

Etter en rolig søndagsfrokost og bare solskinn utenfor vinduet måtte jeg bare ut og opp på tur.
Fant ut at jeg kunne stikke oppom Fløgen og sjekke om jeg fant igjen drikkeflaska mi etter forrige tur?
Som sagt så gjort. Det var komt litt mer snø, men jeg ville gjerne gå enda lenger denne gangen.
Flaska fant jeg igjen i første bratta der jeg satt meg på baken og akte ned sist gang ^_^

Sola strålte og det var fantastisk å vandre på tur i snø igjen. Go'vær og helg er gull verdt.
Turmålet ble dermed kjapt stilt inn til toppen på Hatlesetnipa. 



Bildet er tatt like ovenfor den bratteste delen på ferden mot Fløgen.
Utsikten er allerede super :)

Mye sol og mye snø og litt pudder er (nesten) like kjekt til fots også! 😉

Nye dagsturhytta til Flora turlag - #Fløgen
Det er offisiell åpning i april 2018.
#Fløgen ligger fint til - ser hytta og masta på Hatlesetnipa i bakgrunnen.
Inngangspartiet på #FløgenDet jobbes innvending ennå,  men hytta #Fløgen blir kjempeflott - og garantert mye brukt.
Du skimter hems med glassvegg. Mange sitteplasser både innvending og utvendig, inkludert på deler av taket :)

Inngangspartiet på #Fløgen


Jeg siktet meg inn på neste mål på turen - Hatlesetnipa som ligger der oppe i det fjerne.
Det var mange som hadde gått dit med truger, men også noen som meg - til fots :)

#Hatlesetnipa

Innsjekk på hytta Fløgen gjøres på fjelltoppen som heter #Fløgen 468 moh.
Du må gå ca 2-300 meter innover fra hytta for å kunne benytte appen til det :P

DNT SjekkUt på Fløgen 468 moh

Fløgen er ett av 15 turmål i Turtrimmen 2018!

Er det ikke flott - for et terreng, sol og utsikt. Energikick 💙
Skulle gjerne hatt noen ski eller truger bortover der. Gikk fint til fots likevel.


Denne bakken i snutten under her var seig... 
...men man må jo yte for å kunne nyte... :))


Komt over kneika og man kan sikte seg inn på turmålet.
Du ser spissen oppe til venstre i bildet. Der er varden med turbok og skilt på Hatlesetnipa.

#hatlesetnipa 
Dagens drivstoff - en SMIL! :D

#hatlesetnipa583moh

Veldig fornøyd med dagens innsats for å nå toppen.
Strålendes sol og knallvær på hele turen oppover. Knapt et vindpust å spore. Nydelig!
Men - etter ei lita stund på toppen forsvant sola bak skyene og det ble brått mye kjøligere.

DNT SjekkUt på Hatlesetnipa 583 moh

Et par panoramabilder fra Hatlesetnipa mot Norddalsfjorden og fjellrekka innafor.
Her ser man mange fin-fine fjellturer som er vel verdt å gå ;)

#hatlesetnipa
#hatlesetnipa
En liten mini-snutt fra toppen!


Norddalsfjorden sett fra #hatlesetnipa

Klar for retur.

På veg nedover fra #hatlesetnipa. Ser hytta #fløgen helt fremme der nede på "kanten".

Info fra Polarklokka

Turens varighet ca 2 timer og 42 minutter, pauser /prat med folk inkludert. 
Ca 6,02 km gått, t/r

Starthøyde: 65,4 moh
Maks høyde var på 587,5 moh
Ca 580 m oppstigning
Ca 590 m nedstigning

Fantastisk fjelltur til fots, mye snø til tross. 
Eller kanskje akkurat derfor! 😊

1 kommentar:

Bundingen sa...

I dag har jeg vært på trening, så derfor ble dit ingen skitur. Da var det ekstra kjekt å bli med deg til fjells. For en utsikt og for et nydelig vær! I går snødde det hele dagen her, men i dag ble det riktig så fint etterhvert. Men nå kommer vel kulda som er meldt. Bare 8 minus midt på dagen i dag, og det er jo rene mildværet.

Blir veldig inspirert av alle de fine bildene og turmåla dine. Delt glede gir dobbel glede!

Klem fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...