mandag 24. oktober 2011

Cupcake lue! ♥

Mmmmmufffins-lue til vesle snuppa mi ღ


Noen som kjenner igjen denne typen lue kanskje? Jeg har laget ei søt lue til minste snuppa mi.
 Det er ei Cupcake-lue a la Stinemorღ! :) Den er så skjønn. 
Da jeg så luene Stine hadde strikket i dette innlegget mååååtte jeg bare lage ei også. 
Det var raskt gjort og litt mer restegarn forsvant. Kjekt det, hihi!

Stine er fantastisk med strikkepinnene og tryller frem til flotteste og mest personlige plagg. 
Jeg tror hun har et hemmelig våpen, nemlig pinner med motor på, for det går virkelig unna hos henne, hihi! :) 
Hun har tidligere inspirert meg til å masseprodusere perlestrikkede pannebånd.. og den dillen er klar for ny sesong. 
Nå er det muffins-luen som måtte lages. Kan ikke utelukke at det blir flere slike heller. 
Kjekt med så flotte inspirasjonskilder der ute i bloggerverdenen! ;) Tusen takk Stineღ!!


Garn: Drops Extra Merino Fine
Pinner: 4 mm

La opp 90 m og strikket 3 r, 3 vr til ønsket lengde med grått. 
Skiftet så til rosa farge, økte med 8 m og strikket til ønsket lengde og felte av i henhold til oppskriften til Made by Cecilia
Jenta mi er 1 år, så den passet helt supert til henne ;)

Det ble heklet en kant med hvitt med heklekrok nr 3,5. 
Jeg tok opp ca 98 m (fastmasker) på første omgang. 
På andre omgangen heklet jeg 3 staver i hver fastmaske for å få bølgekanten.

"Made by Cecilia" har et lite kirsebær på toppen av sine muffins-luer mens "Stinemor - små øyeblikk" har en løkke. 
Jeg valgte også løkke til min.

Løkken på toppen av luen laget jeg slik: 
Legg opp 4 m med dobbel tråd, strikk ut. Dra maskene foran på pinnen igjen og strikk. 
Pass på at tråden strammes. Slik gjør du om igjen og om igjen til du har ønsket lengde.

Litt detaljer fra luen

Her er det nyyyyydelig høstvær, sol & blå himmel. 
Arbeidsdagen er over og snart er det trilletur med snuppa. 
En stykk liten kar med vannkopper har det helt fint, forholdene til tross. 
Skulle nok gjerne vært med på tur han også på slik en dag! :)

Ha en super mandag!

11 kommentarer:

Nina sa...

Åhhhh, for ei heeeeerlig lue ♥ Nå skulle jeg ønske at jeg kunne strikke *sukk* Men om jeg spør veldig pent, så tar du kanskje en på bestilling? *blafre, blafre*

Ha en flott kveld :)
Klem fra Nina.

lena sa...

Åhhhh, fin! Det blir defintivt en slik en til tusletasla her! Søt din jente var med den:)

Stinemorღ sa...

Så nydelig den ble og helt perfekt til vakre Carmen ♥
Jeg blir fryktelig rørt av det flotte du skriver :) *rødme*
Men jeg absolutt ikke all ære for disse herlige luene - jeg ble inspirert! Helt topp at jeg inspirert deg :) Og de strikkes jo så fort, er det ikke fantastisk?

DU er herlig ♥
klem

A-H sa...

Nydelig lue:) Strikka ei til snuppa mi også, men den ble altfor stor...så blir nok mamsen som skal gå med cupcake-lue i år;)

Kan jeg spørre deg hvor du har fått merkelappene du setter på produktene dine fra?

Klem A-H

Rita sa...

Å, for en nusselig lue til nusselige Carmen Amelia!!
Flotte farger sammen.

CU i morgen :)

Randi sa...

Utrolig skjønn. Tror dette hadde blitt en favoritt til frøkena her i huset også. Hvillket garn brukte du?

Anita sa...

Såg disse hos Stinemor jeg også, og har tenkt på å prøve å lage dem, men har jo ikke tenkt tanken ferdig, før du som også tydeligvis er en reser på pinnene, er ferdig med en!!! :) *Bøyer meg i støvet!!!*
Men nå kan jeg jo finne ferdig bearbeidet oppskrift her hos deg! Tji-hi.....
Kos deg med strikkepinnene! Klem ;)

Elisabeth sa...

Nydelig lue. Du er irriterende flink ;-)

Lill sa...

For en nydelig lue..
Gleder meg til å følge deg videre..
klem fra Lill

hjertemynthe sa...

De er jo bare helt til "å spise opp" disse muffinsene dine :D De er så gjennomførte, du er knallflink!!

Trude sa...

Da har jeg endelig fått strikket slike luer! Tusen takk for deling av oppskrift og takk for hyggelige kommentarer. Ha en fortsatt fin uke!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...