onsdag 6. juli 2011

Goomba lue

Stolt Kevin med sin nye Goomba lue! :)

Det har vært stille på bloggen de siste dagene, men det har vært så mye barn og aktiviteter at jeg ikke har rukket over alt. Og så har jeg fått meg ei ny dille tror jeg, hi-hi. Strikker Goomba luer i ull mens sola skinner, helt normalt, knegg :D Har aldri sett disse før jeg tilfeldigvis ramlet over en engelsk blogg i forrige uke. Det sa pang, denne luen bare mååååtte strikkes til Kevin :P
Thi-hi, ull-lue på i barnehagen en varm sommerdag! :D

Jeg stakk til garnbutikken og kjøpte et par nøster med Drops Merino extra fine, ett av mine favorittgarn uten tvil. Myk og deilig, lett å strikke. Luen ble ferdig på en kveld, så poden fikk seg ferdig lue på morningen før barnehagestart. Skulle bare vise ei ny kuul lue til høsten, men neida - den skulle han bruke med en gang. Han var ikke interessert i noe fotoshoot, men kompisene i barnehagen skulle se lua. Ull-lue og sommerklær... Herlig da!

Lua slo virkelig an, så nå lurer jeg på om jeg skal strikke ei lue til hver av kompisene her i gata. De er sammen i barnehagen også. "Tha Goomba gang"! ;) Jeg strikket ei til lue i blått i går kveld faktisk i en mindre størrelse, men jeg har ikke laget munn eller montert tråder ennå. Tror den går til yngste kompisen, fnis :)

Den grå lua er strikket etter eget hode, men selve mønsteret fant jeg hos FadeCrazy's blog. Jeg fant også en norsk oppskrift på lua hos Anettes håndarbeidsblogg, så den skal jeg bruke på de neste luene!

PS - Goomba-figurene kommer fra Nintendo's spill Mario!

Tusen hjertelig takk for alle flotte kommentarer i bloggen den siste tiden - og tusen tusen takk til dere som har stemt på bildet mitt. Setter stor pris på dere alle! Jeg kommer snart innom bloggen din for en visitt også ;)

Ha en herlig onsdag!!! :D

1 kommentar:

Liv Janne sa...

Kjempetøff hue! Får vurdere ei sånn i litt meir jentefargar her;)Kom du deg på Håsteinen? Regner med at du legger ut bilete;) Har også berre vore der ein gong. Ellers så var vi 14 stk på Nipenatt - 7 frå Florø og omegn og 7 frå Førde. Turen var ikkje så veldig tung eigentleg - det kjedelegaste stykket var eigentleg på veg ned frå Strandanipa fram til du kom inn at på stien opp til Hatlesetnipa. Siste arbeidsdag her, så er det 4 veker ferie med mange turplanar;) Ha ei fin helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...