tirsdag 19. juli 2011

Goomba baby!! :P

Strålendes blid goomba jenta! :P

Her er jenteversjonen av guttas goomba lue. På denne er det brukt flotte vipper i stedet for sinte øyenbryn, he-he. Munnen er like sur, sånn skal den være. Passer godt til aktive småtroll - om enn ikke midt på sommer'n siden det er strikket i ullgarn! :) Greitt å gjøre seg klar for høsten. Har strikket 5 goomba luer hittil og har lue nr 6 og 7 på pinnene. Gikk tom for garn til nr 6 i går kveld, men det er nå kjøpt inn. Tipper begge to blir ferdige i løpet av kvelden! Planen er å lage slike luer til mine to yngste samt noen av kompisene her i gata. Da er Tha Goomba gjeng komplett for ei stund tror jeg! :)

Jeg blogget om Kevin's versjon tidligere i juli, så du kan lese mer info om mønster og sånt i dette innlegget. I den oppskriften står det 120 m, men det er voksen størrelse. På babylua la jeg opp 88 m og til Kevin sin lue la jeg opp 112 m. Har strikket luer med ulikt maskeantall og prøvd meg frem. Toppen på luene er også ulik, noen er avrundet og andre har en "spiss" som på denne! :)

Luene er strikket i Drops Merino Extra Fine på pinner 3,5 og 4 mm. Jeg legger ut de andre når de er gitt til mottakeren. Noen er på ferie, så dermed avventes utdelingen til de er mer samlet.
Carmen Amelia, 9 mnd i dag,
poserer med nye lua si! ♥

Ha en fiiine tirsdag! ;)

3 kommentarer:

Anita sa...

Sååååååå nyyyydelig!!!
Ja, både hun som er inni og luen!!! Snakk om god-jente!
-Og kjempemorsomme de luene der! kjekt med litt småtteri å strikke på i ferien ja.... Takk for hilsen i bloggen min, var selv ganske overrasket over at den kanten på skjerfene var strikket og ikke heklet! Og så kjekt når alt da går så fort, lager fint en på en kveld. Nå har jeg akkurat gjort ferdig en voksenutgave, som skjerf til meg selv, med tynnere garn og tykkere pinner....(men jeg skal IKKE sikle nedetter det....:) he-he
Ha en fin kveld! Klem, anita :)

SNILLPIKE♥ sa...

Kjempefin lue, og en nydelige liten snuppe med nye lua si.

Fortsatt fin uke til deg, klem.

Elisabeth sa...

Så nyyydelig hun er :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...