onsdag 29. februar 2012

Pirat invitasjoner ☠

En stolt Kevin klar til å dele ut sine pirat invitasjoner!

Det er klart for 5-års kompiskalas til helgen og da må det sendes ut invitasjoner til de utvalgte gjestene. Vi telte opp antall bursdager som sønnen vår har blitt invitert i siden bursdagen sin... Kom opp i hele 14 personer, eeeek! Det var vel over antallet jeg hadde tenkt på, men la gå.. Han må jo invitere dem tilbake + ei snelle til, så det blir sjørøverbursdag og full rulle ser det ut til!
Invitasjonene laget jeg til i går kveld med utgangspunkt i et bilde av Kevin tatt etter Sabeltann-showet i Kjuttaviga den 31. august i fjor, les mer om den kvelden her, thi-hi! ;) Syns det hadde så stilig effekt i seg takket være lys og røyk fra scena!
Enkle og lette invitasjoner å lage - lek litt med et bilde, sett på en ramme og noe tekst og skriv ut. Voila, forsiden er klar! ;)

De svarte A4-arkene fant jeg i tegnesakene til Kevin. De fleste barn har gjerne ei tegneblokk med fargede ark liggende hjemme. Jeg delte de i to og brettet så hver del slik at det ble kunne bli to kort av hvert A4-ark.

Teksten inni fant jeg hos Temafest og hos LillePilt, gjorde den personlig og skrev den ut på lys beige tykt ark. Så raspet jeg kantene og svertet med litt distress ink farge mørkebrun for å få en slitt "look" på det - nesten som et skattekart. Det ble innsiden.

Ellers laget jeg noen sirkler (jeg brukte en punch til å trykke de ut med) i svart kartong, laget hull i kort og sirkler slik at de kunne festes med hyssing. En skummel sjørøvercharms ble den lille prikken over i'en for å få det i boks. Navnet til mottaket ble skrevet på med hvit penn (til fotobruk). Ferdig Pirat Invitasjon altså!
Litt flere detaljer av invitasjonene, 15 i alt, ser du her:
Jeg brukte 3 ulike sjørøver-charms til prosjektet...
Jeg laget kortene i går kveld, så da var det dårlig med fotolys. Jeg holdt nesten på å glemme å ta bilder av invitasjonene før vi skyndtet oss ut døra, men det ble da noen helt på tampen. Gleder meg til lengre og lysere kvelder ja :D
Arrr'  arrr', landkrabber!!
Kevin fikk dreisen på sjørøver-slangen og delte ut alle pirat invitasjonene med unntak av ett. De var ikke hjemme. De bor ikke langt unna oss, så han springer bortom i løpet av kvelden tenker jeg :)

Splitte mine bramseil... så er det bare resten av forberedelsene og ship o'hoy til helgen, fnis!
Det er mye moro med barnekalas!

Ha en fin kveld - her blir det bare avslapping og strikk (håper jeg) ! ;)

4 kommentarer:

Stinemorღ sa...

Tøffe Sabeltann!!

Dette blir nok en super bursdag :)
- og fantastiske invitasjoner som alltid!!

klemღ

Marianns papirgleder sa...

Kjempekule invitasjoner og ein skummel sabeltann;o) Dette kan nok bli heftige saker på lørdag ja!! Lykke til:)

Evelyn sa...

Hei :)

For noen flotte innvitasjoner du har laga.. de var kjempefine:):)

Det bildet du bruke var stilig..

En flott 5 åring ser jeg..

Morsomt med slike barnebursdager, da Marie var så liten at vi hadde barneburdsdager syns jeg alltid det var morsomt og stor stas og ordne til selskap..

Lykke til med selskapene til helga.

Ha en fin dag :):)

Klem fra Evelyn

Anita sa...

Imponerende Eli!!!
Høres ut som det var gjort i en fei, men 14(!) stk tar da sin tid!!!! Og de var jo bare så rååå kule og gjennomførte! Er helt målløs over hva du får gjort "i en fei"!!! -og så stilige! Du er ikkje skvetten av deg.....
Ønsker dere en heidundrendes sjørøverfest i helgen!
Klem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...