fredag 24. februar 2012

Vinterferie til fjells ❇

Utsikt fra verandaen på hytta i Jølster

Det har vært stille på bloggen den siste uken og vel så det. 
Jeg har hatt ei god pause og kost meg med andre ting, men nå er jeg tilbake... 
og det starter med et "lite" bilderas fra forrige helg's hyttetur til Jølsterlia Hyttetun på Skei i Jølster. 
Flott hytte, herlig vær, mye snø og kjempekoselig selskap! :)


Hytta "vår" som min samboer's arbeidsgiver disponerer..
og min arbeidsgiver disponerer nabohytta, thi-hi! :)

❇ Vakker stemning i Jølsterlia i all sin vinterprakt ❇

Her kommer noen bilder av mine 4 søte små + to som jeg er tante til ♡


To av mine sjarmtroll iført gode vinterluer som de fikk til jul :)


Magisk stemning - skiftet fort mellom blå himmel og sol, dis og stort snøfall..
Vi hadde ikke noe i mot det og storkoste oss på hytta både innendørs og utendørs. Herlig!


Spenstige hopp på alle sammen og en del saltoer på eldstemann i snøen. Sprek ungdom!

De to snuppene badet i snøen i bikinien flere ganger og nevøen min hoppet i boxershortsen. 
Lenge leve galskapen, haha. De bildene legger jeg ikke ut på nett, men det var artig :P


Min eldste og min nevø


Min yngste datter, min søster, min sønn og min nevø :)


Min søster, min sønn, min datter og min niese :)


Herlig med varm kakao, pølser m/brød og nystekte boller for liten og stor ;)


På kvelden var det god mat, snacks, innekos og lek... og wordfeud på mobilen.
Må bare tilstå - har nettopp oppdaget det og er helt hektet, fnis :)

Ps - om noen kjente er der... elikristin71  Ü

Ingenting som ei varm og god hytte og peiskos på kvelden!

På søndag vasket vi ut og tok turen til Jølster Skisenter (Bjørkelia) for litt slalom.
Vi har ikke vært der siden påsken 2011 og da hadde vi noen fantastisk artige dager :D


Fra Jølsterlia kjørte vi avgårde til Bjørkelia


Utsikt fra toppen av barnebakke #2


Gutta mine i bakken... og kjekt med gode hjelpere i løypa som Runar, kompis til eldstemann
(og min tremenning faktisk)


Mange turer i løypa.. og ei god varmestue med grill og sitteplass til bruk mellom slagene


Vesla mi syns ikke at akebrett var så kjekt i lengden... :P


Første gang på slalom for begge tantungene mine.. og det gav mersmak, supert!! :)


Kalyani klarer seg fint i bakken og ønsker seg eget utstyr også.. akkurat som ho mor gjør! :D
(hint til julenissen i år, haha)


Kevin liker fart og spenning.. det gikk så fort at vi fikk lånt oss noe å temme ham litt med...


De nye slalomskiene var supergode, nå er det bare litt bremsing som må læres :D


Eldstemann var med kompiser og kjørte off-piste i 170 cm løssnø.. Magisk opplevelse visstnok!


Tusen takk for koselige kommentarer som har tikket inn i løpet av min bloggpause. 
Det er herlig lesning og jeg setter stor pris på dere alle. 
Jeg har såvidt fått komt i gang med bloggbesøk igjen, ser at jeg har mye å ta igjen. 
Dere har vært flittige, thi-hi. Kjekt :D

Ha ei herlig helg, stor klem fra meg ❣

4 kommentarer:

Fjällripan sa...

UNDERBARA BILDER!! Vilken mysig resa ni haft :) Härlig mix på bilder av både natur och människor!!

Vi åker till fjälls nästa vecka-längtar :)

Randis side sa...

Herlige vinterbilder! Ser ut for at dere kosa dere maks :) En riktig god helg til deg og dine!

Evelyn sa...

Hei :)

Oii.. så mange fine vinterbilde.. herlige bilder av glade små og store barn. Kjekt med slike helger der man kan gjøre slike ting sammen.

Så ut til å være en flott plass du og dine var på.. flott utsikt og natur. Mye snø var det også.

Morsomt med snø når en er innstilt på å være ute i snøen og naturen slik som dette og like det...

Selv går jeg bare å vente på våren nå og at jeg kan begynne å gå litt mere fjellturer.. er ikke glad i å gå på ski eller å vasse i snø.. så mine turer har begrenset seg en del i det siste..men litt har det nå blitt.

Vi har jo hatt et velidg ustabilt vær.. mye regn og vind. Akkurat nå skinner sola.. men hehe kommer vell en snø / regnbyge snart da tenke jeg.

Selv sitter jeg å venter på at mannen i huset skal komme hjem, jeg skulle egentlig på en tur, men pigg / icebug skoene mine ligg i bilen som han har.. så da må jeg bare vente.. e så sleipt og glatt enkelte plasser der jeg bruke å gå at jeg går ikke tur uten de ( bratt e det også ).

Ha ei flott helg :)

Klem

Anita sa...

Hei!!
Ser ut for at dere har hatt en flott vinterferie i nydelige Jølster! Herlig med snø og kos for store og små! Godt å komme seg bort litt og skifte litt omgivelser. Kjekt at alle liker seg med ski under beina, og lille frøken er nok snart klar hun også! Likte godt potetgullpose som "airbag" bakpå akebrettet! ;)))
Vi er på vinterferie i Ålesund, og har kost oss en dag på Strandafjellet i enorme snømengder!
Ha en fin avsluttning på vinterferien,
klem, Anita ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...