mandag 13. februar 2012

Tovet sitteunderlag #2

Tovet sitteunderlag til min mor

Det ble både hjemmelaget kort og hjemmelaget gave til morsdagen i år. Det har vært travle dager hos oss, så det var bare såvidt jeg kom i mål. Sitteunderlaget måtte hele 3 ganger i vaskemaskina for å bli skikkelig tovet, sikkert bare for å gjøre det litt mer spennende for alle prosjektene og aktivitetene mine i helga. Men det gikk likevel! :)

Garn: Drops Nepal, koksgrå farge
Pinner: 7 mm
Legg opp 80 masker og strikk opp 4 nøster
...evt dekorer med hvit Drops Nepal.. ETTER toving! :P

Denne gangen strikket jeg opp alt og hadde ikke garn igjen til å hekle bånd på siden som jeg gjorde med det forrige sitteunderlaget som jeg strikket til jenta mi. Dessuten tenkte jeg at jeg skulle være smart og dekorere før jeg vasket det i vaskemaskina. Ikke lurt nei, thi-hi!

Når det gjelder dekor og sitteunderlag, så er jeg veldig inspirert av Hobbyfruen sine flotte prosjekter. Ta deg gjerne en tur innom bloggen hennes - mye flott! :D

Jeg fikk kjørt sitteunderlaget i tørketrommelen litt før vi skulle i morsdagsbesøk slik at det ble litt tørt. Dermed ble jeg sittende og dekorere det etter kakespisingen og fikk lagt det til tørk. Jeg var innom i dag og det var både tørt, strukket i rett fasong og ferdig til bruk. Mamma liker å gå på tur i skauen, så det blir nok brukt fremover :)
Det ble ikke noe bloggrunde til kjekke bloggvenner i går for jeg var uten PC på kvelden :o Tar meg noen runder i kveld i stedet, fnis.. Ha en flott mandagskveld! :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...