fredag 21. juni 2013

Kjole med rundt bærestykke

Ferdig kjole med egen vri på bærestykket


Denne gjorde jeg ferdig tirsdag kveld og fikk dampet opp spesielt kantene nede på kjolen. 
Det er strikket i størrelse 4 år til vesla mi på 2 1/2 år... Og den er ikke prøvd på ennå. 
Jeg har gjort en personlig vri på bærestykket siden jeg syns det virket så dillete i oppskriften... 
Nå håper jeg at hun får den over hodet sitt... ble kanskje litt smal øverst.

Oppskrift: Fra Sandnes garn sitt hefte Mandarin Petit 0-4 år, oppskrift nr 3
Garn: Sandnes Mandarin Petit, samme farger som oppskriften - # 9463 og #6803
Pinner: 3mm

Det gikk med under 1 1/2 nøste i hver farge ;)
I stedet for å følge oppskriften med bærestykke, så tok jeg en Pickles-vri. Jeg strikket hele bærestykket i ett og la ikke inn noe frem-og-tilbake-strikk og knapper.
Det er likevel mulig at jeg syr på noen knapper for å skjule merket bak hvor omgangene starter/slutter.
Beklager litt dårlige bilder, kjapp kjapp... ^_^
Baksiden av kjolen - personlig merkelappe på
Jeg liker ikke å strikke med tynne pinner, men med dette garnet var det ikke noe problem.
 Artig å strikke sommerkjole til vesla.
Hun ville ha "jooooosa", men denne gang bestemte jeg. Jeansblå og aquamint ^_^


Nå tror jeg at det blir litt sommerferie på bloggen.
Tar litt fri og senker skuldrene, ikke noe stress - bare litt feriemodus :)
Plutselig er jeg tilbake, thihi! ♡
Ønsker deg en god sommer - og jeg kommer innom DEG! :)
Sommerklem fra meg ☼

9 kommentarer:

Liv Janne sa...

God sommar til deg også! Kjem til å sakne innlegga dine, så ikkje ta altfor lang bloggferie...;)

Felisi sa...

Kjempesøt kjole! Den blir nok populær selv om den ikke er rosa ;)

Anne sa...

Herlige farger sammen! liker godt mintgrønn men har ikke kommet på den kombinasjonen;) Nydelig kjolen ble!

G-Anette sa...

Kjempeflott! Og herlig med noe annet enn roooosa ;) Denne så ut som noe min Anna ville like ja.. :)

Ha en flott sommer, kos deg masse!

Klem

Lisbeth sa...

Så søt :)
Klem

Anita sa...

Flittig!!!
Den ble kjempeskjønn! Godt med noen stirikkede sommerplagg også!
Sliter litt med blogging og bloggbesøk her også for tiden....Men jammen er det godt å få være så mye ute, og da er Pc-tid overflødig! Får ta det igjen i ruskevær... og idag var det innevær, så da så...
Ha en fin sommertid! ツ
Anitaklem!

Made by KKann sa...

Hei hei

..så kjempesøt kjole - flotte farger - jeg er også glad i rosa - men de fargene du har valg er bare så skjønne - jeg er helt sikker på at frøkna blir lekker i den kjolen!!

KlemAK

jeamomentsinlife sa...

Så fin!Artig med sommerkjole og kan tenke meg at prinsessen ble fornøyd :)

Ønsker deg en riktig god sommer :)

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Så utrolig fin den var! helt kjempe lekker og søt!

Ha en herlige sommer:))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...