tirsdag 9. juli 2013

Fra Bahamas with love! ♥

Fra stranda i Nassau, Bahamas - 25. juni 2013
- cruisebåten "vår", Carnival Sensation, i bakgrunnen...

En liten sommerhilsen på en gråværsdag. Snakk om å komme tilbake til hverdagen, rått og brutalt.
Etter to herlige uker på ferie er det full jobb med maks kjas og gråvær og regn utendørs.

Vi har hatt en fantastisk, helt uforglemmelig sommerferie sammen med familien. Ja altså storfamilien.
Mine foreldre samt meg og mine søsken med barn og følge dro på ferietur sammen, 14 stykk i tallet.
Bare min familie er jo på 6 personer, thihi... ^_^

Dette har vi ikke gjort før og det er nok fare for at det er en one-time happening.
Ikke lett å få planlagt noe slikt som skal passe for så mange personer samtidig,
men det gikk denne gangen. Og heldigvis for det. Magisk tur sammen med mine kjære ♥

Har  knipset en hel masse bilder, men ikke hatt tid eller ork til å se gjennom ennå. Har ekstern harddisk til reparasjon nå og skal kjøpe en ny, så venter spent på det før jeg starter gjennomgangen.
Gleder meg til å se gjennom og mimre! :)

Vi hadde et par dager i London, UK før ferden gikk videre til Orlando via Toronto, Canada.
I Toronto rakk vi å treffe en god venn og fadder, Roy, til eldste datter før vi reiste videre til Orlando.
Etter en overnatting dro vi til sjøs med cruiseskipet "Carnival Sensation" fra Orlando til Bahamas... Sukk.... Vi var i Freeport første dag, i Nassau andre dag og tredje dag var det cruising i rolig fart med sol, bading og avslapping ombord. Herlig!

Deretter var vi noen dager i Kissimmee, Orlando. Dessverre var vi veldig uheldige med været.
Det var solglimt og veldig varmt/fuktig, men det var kraftig lyn og torden og pissvær hver dag flere ganger for dagen. Det ble knapt 1 1/2 time på Cocoa Beach, ikke mer strand- eller soling dessverre.

Vi fulgte planen ellers likevel og besøkte SeaWorld samt DisneyWorld sine parker
"Magic Kingdom" og "Disney's Hollywood Studios".

Det ble også en hel dag med shopping på "Orlando Premium Outlet".... $$$$.... :P
Det er merkebutikker på rekke og rad med varer til reduserte priser. Det ble shoppet blant annet en del Nike treningssko, Conversesko i ymse farger og størrelser, t-skjorter og andre sommerplagg...
Og kofferter!!! ^_^

Siste kvelden vår i Orlando var vi på "Arabian Nights" med middag og show.

Returen gikk samme veg,  men kun med en overnatting i London denne gang.

Vi kom hjem fredag kveld. Vi har alle slitt med jetlag etterpå, helt døgnville.
Vaskemaskinen har også gått i ett siden hjemkosten, hehe...

I går var altså en forferdelig hektisk arbeidsdag samt lite søvn å gå på. Slitsom dag.
Meeen - min vakre eldstedatter ble fjortis og ønsket en rolig familiekveld.
Hun fikk som bestilt - tikka masala til middag og pavlovakake etterpå.
Familiekalas tar vi til helgen og vennebursdag tar hun når folket er komt hjem fra ferie.

I kveld reiser eldste sønn på sin første guttetur til syden.. Gru & glede for ho mor.
Kjekke karer som er flinke til å ta vare på hverandre, så det går vel helst bra.
Kjekt for de unge å skape sommerminner og nye opplevelser og erfaringer på egenhånd :)
Mor & datter på fjelltur ♥
Dette mobilbildet ble tatt da vi tok oss en luftings på Brandsøyåsen for å holde oss i bevegelse på søndag.
Vi har begge samme t-skjorter fra RonJon Surfshop fra Cocoa Beach, ett av mine absolutte sjapper som skulle besøkes i Orlando, knis...

Tusen takk for alle koselige hilsener og kommentarer som fortsatt tikker inn. Dere er herlige selv om bloggen har hatt "sommerferie". Ikke har jeg vært noe flink til å besøke og legge igjen kommentarer selv heller.

I løpet av uken håper jeg å få besøkt dere ALLE. Kanskje kommer det oppdateringer og innlegg med bilder fra sommerferien også. Nesten helt uvirkelig å tenke tilbake på alt vi har opplevd i løpet av to uker kontra arbeidsdag og regn i dag, huff...!

Ha ei flott uke, alle sammen.