mandag 26. oktober 2015

Lesestoff til mørke høstkvelder ;)

Lesestoff til høstkvelder

Uansett hvor travle dager jeg har, så liker jeg å ta meg ei lita "pause" med ei god bok.
Av og til blir jeg helt hektet og klarer ikke legge den fra meg. 
Andre ganger finner jeg flere små minipauser for å lese bare pitte litt til... Avhengig ^_^

"Dessverre" blir det ofte harde prioriteringer mellom bok eller strikk.
Det er mye mindre egentid nå som jeg jobber fullt og hverdagene har inntatt familielivet.
Skriver inntatt, ikke overtatt. Klarer å sjonglere det litt likevel :)

Her er de to bøkene som er på leseplanen nå.
På biblioteket ligger det hele 3 stykker på vent, skal hentes i dag. Lesepress!! ^_^



Denne boka leser jeg på nå. Jeg er stor fan av filmene om Mikael Blomkvist og Lisbeth Salander.
Det er vel første gang jeg leser boken - og denne er litt annerledes siden den er ført i pennen av en annen forfatter enn Stieg Larsson.

Heldigvis finner jeg igjen mye av "plottet" i boka, så jeg er allerede hektet - helt tidlig i boka! 
Har ikke lyst å legge den fra meg, så det blir korte og hektiske lesestunder jevnt og trutt ;)

David Lagerkrantz - "Det som ikke dreper oss"

"Tidsskriftet Millennium har fått nye eiere. Onde tunger påstår at tiden har gått fra Mikael Blomkvist, og han lurer på om han burde finne seg noe annet å gjøre.
Lisbeth Salander er rastløs. Hun deltar i et hackerangrep, tilsynelatende uten noen spesiell grunn. Hun tar risikoer hun vanligvis er nøye med å unngå. Det ligner ikke henne.
En sen nattetime får Mikael Blomkvist en telefon. Det er professor Frans Balder, en ledende autoritet innen forskning på kunstig intelligens. Balder påstår at han sitter på revolusjonerende opplysninger om amerikansk industrispionasje, som kan ryste verden. Han har dessuten hatt kontakt med en ung, kvinnelig superhacker, som har en viss likhet med en person Mikael Blomkvist kjenner godt.
Mikael Blomkvist begynner å håpe at det skupet som han og Millennium sårt trenger, er innen rekkevidde. Lisbeth Salander har, som vanlig, sin egen agenda. I Det som ikke dreper oss fortsetter historien. Snart skal deres veier krysses. Enda en gang."



Denne boka ligger på vent. Litt annerledes lesning enn den førstnevnte, men det er bare kjekt.
Har lest at flere syns denne boka er bra, utgitt nå i 2015. 
Dessuten foregår handlingen i Sri Lanka. Et nydelig land og folk som betyr mye for meg. 
Litt ekstra kjekt å lese ei bok som tar meg litt tilbake der :)

Corina Bomann - Sommerfugløya

"Et gammelt gods, et brev fra fortiden, en hemmelighet i det ukjente.
Diana Wagenbachs ekteskap ligger i grus når hun plutselig må ta seg av sin kjære, engelske tantes dødsbo. Som en siste hilsen til Diana har tanten bedt henne kaste lys over en godt bevart familiehemmelighet. Diana følger sporene tanten har etterlatt henne i praktfulle Tremayne House, og oppdager hittil ukjente ting om sine forfedre.
Sporene fra fortiden tar henne helt til den andre siden av kloden og til et eksotisk landskap på Sri Lanka. Der finner hun en bittersøt spådom som forandret familiens skjebne for alltid, en forbudt kjærlighet som aldri tok slutt, og sin egen skjebne …"


Ha ei fin uke! :)

1 kommentar:

Lisbeth sa...

Begge disse to står på leselisten mi også☺️. Bare synd den er så lang😉

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...