fredag 9. oktober 2015

Tantestrikk: Kjekkaslue ♡

Kjekkaslue til sjarmøren ♡


Den fine og inspirerende Klompelompe-boka kom i hus i helgen som var.
Så utrolig mye fine oppskrifter til både gutter og jenter. Og mammaer ^_^

Klompelompe: strikk til baby, barn og voksen

Kilde: Ark.no

Klarte jo ikke legge boka fra meg, så noe måtte testes. 
Først ut var den Kjekkas-lua til nevøen min. Det var kun behov for 1 nøste og det hadde jeg liggende.

Luen strikket / heklet jeg samme kveld. Kjapt og moro prosjekt.
Jeg hadde 2 knapper i boksen min som passet til prosjektet. Ellers kan treknapper passe fint også.

Var litt usikker på om jeg hadde fått til den skjermen, så tok luen med på besøk søndag. 
Den falt i smak hos sjarmøren, eller iallfall hos mora :))
Den ble dermed gitt der og da uten noe damping. Skjermen var ikke "stivet" på noe vis.
Bildene ble tatt kjapt og gale med mobil. Sånn blir det bare av og til.




Oppskrift: "Kjekkaslue" fra nye Klompelompe-boka 
Garn: 1 nøste Drops merino extra fine i farge #05, lysegrå
Pinner: 4mm og krok 3,5mm
Str: 6/9 mnd til sjarmøren på 4 mnd

Tilbehør: Knapper med tekst bestilt for lenge siden hos Snellaogpetronella.

Kjekt med litt garnrester på lager ;)


Jeg fikk disse herlige bildene via snapchat av mammaen til tantegullet ♡
Herlig og blid liten kar - liker fortsatt lue også, hihi :D

Det er fredag og nærmer seg slutten på arbeidsuka.
Riktig god helg! ;)

5 kommentarer:

Barwitzki sa...

Nydelig - herlige lua - søte bilder.
Ha en riktig god fredag og deilig helgen.
Hilsen fra Viola

Bundingen sa...

Ingen tvil om at vi trenger et garnlager! Sjarmerende lue til veslefar!

God helg fra Ingunn

Lisbeth sa...

Helledussen, så skjønn💙. Jeg har også strikket den lua til min lille prins😊. Klompelompe boka er toppers! Nå tester jeg ut Tora-pannebåndet😀. Ha en strålende helg😊

Berit sa...

Den ble kjempefin og kledde den fine gutten kjempegodt!
Mye fint å strikke i den boka :)

Anette sa...

Vi har solgt haugevis med Klompelompe-bøker på Ark butikken der jeg jobber. Desverre er jeg helt ubrukelig selv, når det gjelder strikking og hekling. Men det er supergøy å se at andre får det til :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...